Centrul aduce la un loc vorbitori nativi de arabă și ebraică, pentru „a o lua înaintea trendurilor” și pentru a elimina conținutul care încalcă politica companiei sau pentru a repune online conținut care a fost șters din greșeală, a spus vicepreședintele companiei pentru Politica de conținut, Monica Bickert. „Centrul va fi activ atât timp cât va fi necesar”, a mai declarat ea.
„Am mai făcut asta în trecut, când există o amenințare și știm că peisajul se va schimba rapid. Ceea ce facem noi este să luăm oameni din toată compania și să-i punem la un loc”, a explicat ea.
Centre similare de operațiuni au mai fost înființate în timpul incendiilor de vegetație din Australia și California sau în timpul alegerilor din Brazilia.
Platformele online au fost prinse în mijlocul conflictului dintre Israel și gruparea Hamas, care controlează Fâșia Gaza. Săptămâna aceasta, YouTube a scos o reclamă sponsorizată de guvernul israelian, pentru că încalcă politica platformei privind prezentarea de imagini violente, mai scrie Politico.
Potrivit The New York Times, extremiștii israelieni au alimentat violența împotriva palestinienilor pe mai mult de 100 de grupuri pe platforma WhatsApp.