Galerie Foto Un marinar american este acuzat că a pornit incendiul care a distrus o navă de război de 1 miliard de dolari

Marina SUA a pus sub acuzare un marinar în cazul incendiului uriaș care a avut loc în 2020 la bordul navei de război USS Bonhomme Richard, informează BBC. Nava amfibie a fost distrusă de flăcări.
Marinarul, al cărui nume nu a fost dezvăluit, este acuzat că a pornit focul, a declarat Sean Robertson, purtător de cuvânt al Marinei SUA.
Incendiul s-a produs în San Diego, unde nava de război era ancorată, și a fost nevoie de patru zile pentru stingerea lui. Cel puțin 40 de marinari și 23 de civili au fost răniți.
Într-o declarație, Robertson a spus că marinarul acuzat "era un membru al echipajul USS Bonhomme Richard când a avut loc incendiul".
În august 2020, Marina SUA a anunțat că bănuiește că focul care a distrus nava amfibie a fost pus, iar în aceeași lună a efectuat percheziții la locuința unui marinar.
"Dovezile adunate în timpul anchetei au fost suficiente pentru a audiere preliminară potrivit sistemului de justiție militar", a spus Sean Robertson.
Focul a izbucnit pe 12 iulie, iar timp de patru zile elicopterele Marinei SUA au lansat pe 1.500 de încărcături de apă, iar remorcherele au stropit din lateral vasul de 1 miliard de dolari pentru a opri flăcările.
Incendiul a afectat grav suprastructura vasului, iar aceasta s-a îndoit la un unghi de 45 de grade.
Vasul USS Bonhomme Richard a fost lansat la apă în 1998 și era una dintre puținele nave amfibii de asalt de pe care puteau decola avioane F-35 Joint Strike Fighter.
După ce flăcările au fost stinse, Marina SUA a luat decizia de a distruge vasul, întrucât costurile reparației erau prea ridicate. Incendiul a dus la una dintre cele mai mari pierderi suferite de Marina SUA pe timp de pace.
Editor : V.M.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.