La Paris, peste 10.000 de taximetrişti s-au adunat în jurul principalelor aeroporturi, Charles de Gaulle şi Orly, şi au plecat în marş spre centrul oraşului. Oamenii sunt nemulţimiţi de faptul că şoferii companiei americane Uber nu plătesc taxa de licenţă de 240.000 de euro cerută proprietarilor de taxiuri tradiţionale.
„Este o maşină privată, este jaf organizat. Sunt propriii lor şefi, nu declară veniturile, lucrează non-stop, guvernul ar trebui să rezolve această situaţie, nu mai poate continua aşa”, spune un taximetrist din Paris.
„Această aplicaţie Uber îţi permite, cu doar un click, să ai o maşină. Dar banii nici măcar nu intră în buzunarele şoferilor, ei merg direct la compania Uber. Plătesc ei taxe în Franţa? Sau în alte state unde au afaceri? Asta am vrea să ştim”, adaugă un altul.
Aceeaşi aplicaţie scoate în stradă şi taximetriştii din Londra sau Berlin, în timp ce la Roma, taximetriştii protestează prin perceperea unui preţ de doar 10 euro pentru o călătorie, acelaşi tarif cu cel solicitat de competitori.
Şoferii Uber se apără şi spun că nu fac nimic ilegal.
„Vremurile se schimbă. Tehnologia este aici. Nu poţi nega acest suport. Ar fi ca şi cum, acum, când avem computere, examenele le-am da tot pe hârtie”, spune unul dintre ei.
Dincolo de toate aceste obiecţii, aplicaţia Uber este considerată una revoluţionară pentru piaţa de transport urban din marile oraşe, pentru că permite clienţilor acces mult mai rapid la transport. În plus, cei care apelează la acest serviciu pot călători pe distanţe mai lungi la preţuri mult mai bune.
De altfel, compania Uber a fost evaluată, la începutul acestei săptămâni, la 17 miliarde de dolari, una dintre cele mai mari estimări pentru o firmă nou creată în sectorul tehnologiei.