Ungaria atacă „shrinkflation” și obligă magazinele să afișeze avertismente pe produsele cu cantități mai mici

Data actualizării: Data publicării:
supemarket din ungaria
Ungaria obligă magazinele să afișeze avertismente pe produsele cu cantități mai mici. Foto: Profimedia

Guvernul ungar le va impune marilor retaileri de alimente ca, începând din luna martie, să afişeze avertismente pe ambalajele produselor ale căror dimensiuni au fost reduse, a anunţat luni Ministerul Economiei de la Budapesta.

Rata inflaţiei în Ungaria a atins un vârf de 25% în primul trimestru al anului trecut, cel mai ridicat nivel din Uniunea Europeană, şi autorităţile de la Budapesta se străduiesc să relanseze economia, în condiţiile în care puterea de cumpărare a consumatorilor a scăzut, relatează Reuters, citată de Agerpres.

Datele oficiale publicate luni arată că vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,8% în Ungaria în luna noiembrie, comparativ cu octombrie, dar au scăzut cu 8,7% în ritm anual în primele 11 luni din 2023, pe fondul diminuării consumului.

„În ultimele luni, fenomenul în care dimensiunea anumitor produse s-a redus, dar preţurile au rămas la fel sau chiar au crescut a generat o atenţie sporită în mai multe ţări. Această practică înşelătoare face ca la final consumatorii să primească mai puţine produse pentru banii lor”, susţine Ministerul Economiei de la Budapesta.

Fenomenul a primit denumirea de „shrinkflation”.

Conform noilor reguli, care vor intra în vigoare în luna martie şi vor fi valabile timp de două luni, retailerii de alimente cu vânzări anuale de peste un miliard de forinţi (2,9 milioane de dolari) vor fi obligaţi să pună avertismente pe produsele ale căror dimensiuni s-au redus comparativ cu perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2020 şi 1 iulie 2023.

De asemenea, producătorii de alimente, importatorii şi furnizorii vor fi obligaţi să notifice retailerii cu privire la orice reducere a dimensiunii produselor.

„Deşi credem că, în prima fază, gospodăriile se vor concentra iniţial pe reducerea gradului de îndatorare şi refacerea rezervelor, este posibil ca şi consumul să înceapă să crească. Cu toate acestea, pentru ca această modificare să fie una de durată, trebuie restabilită încrederea consumatorilor, iar ăsta este un proces mai îndelungat”, susţin analiştii de la ING referindu-se la cele mai recente date cu privire la vânzările cu amănuntul.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Călin Georgescu spune că nu a dorit să devină preşedinte. Care era planul lui, de fapt: „România, o...
Digi FM
Cu ce probleme s-a confruntat Cristina Bâtlan. Fiul ei a fost operat de zece ori: „E o chestie foarte rară...
Pro FM
Sam Asghari, fostul soț al lui Britney Spears, recunoaște că relația cu vedeta i-a dat un impuls în carieră...
Film Now
Nicole Kidman, schimbare majoră în carieră după ce a fost acuzată că apare în mai toate filmele și serialele
Adevarul
Trump amenință Rusia cu consecințe „devastatoare” dacă nu acceptă acordul de încetare a focului cu Ucraina
Newsweek
Guvernul crește, mâine, pensiile pentru 2.800.000 de pensionari. Cine ia banii și când DOCUMENT
Digi FM
Ianis Hagi, marele absent la decorarea lui Gică Hagi de la Cotroceni. Motivul pentru care nu a participat la...
Digi World
Gustarea care-ți poate proteja ochii, superaliment și pentru inimă și creier. Consumată zilnic în cantități...
Digi Animal World
Momentul când un delfin de peste 400 de kilograme sare în barca unor pescari. Imaginile sunt virale
Film Now
Keanu Reeves, detaliile care îi arată latura „umană”. Ce a făcut timp de zece ani și nu a știut nimeni: „Mi-a...
UTV
Otniela Sandu, prima reacție după ce Sebastian Dobrincu s-a împăcat cu Ioana Ignat. „Faptele arată mai mult...