Bisaccia, un orășel rural din sudul Italiei, se alătură campaniei pentru repopularea zonei și scoate la vânzare câteva zeci de case, fiecare la prețul de un euro, informează site-ul postului CNN.
În campanie sunt și câteva orașe din Sicilia, care vând case vechi și părăsite la prețul de un euro, potrivit Mediafax.
Bisaccia este o destinație turistică pitorească în sudul Italiei și se alătură altor zone din țară care încearcă să salveze comunitățile printr-un stimulent care să motiveze oamenii să se mute în regiune și anume scoaterea la vânzare a 90 de case vechi, la prețul de un euro bucata.
Spre deosebire de alte orașe și localități care au oferte pentru oamenii care se angajează la o singură renovare, oficialii din Bisaccia spun că arhitectura restrânsă a orășelului dă posibilitatea derulării mai multe proiecte pentru comunitate.
„Ne confruntăm cu o situație particulară. Zona se întinde cam pe toată regiunea antică a orășelului. Casele părăsite sunt grupate împreună, una lângă cealaltă de-a lungul acelorași drumuri. Unele case au chiar intrare comună”, a spus viceprimarul orașului Francesco Tartaglia, pentru CNN Travel.
Tartaglia a adăugat că „acesta e motivul pentru care familiile, grupurile de prieteni, rudele, oamenii care cunosc unii pe alții își pot uni forțele și să investească împreună”.
„Îi încurajăm să cumpere mai mult decât o casă pentru a avea un impact mai mare și pentru a însufleți orașul”, a continuat viceprimarul din Bisaccia.
Nu există termen pentru finalizarea renovării casei cumpărate
Ca de obicei, în astfel de investiții, cumpărătorii trebuie să își ia angajamentul renovării proprietății nou achiziționate, însă spre deosebire de alte orașe, nu există un plafon al investiției și nici o perioadă de timp în care lucrările trebuie să fie finalizate.
Un avantaj în Bisaccia este că toate casele nelocuite, abandonate în urmă cu mai mulți ani de rezidenții care au plecat în căutarea unui viitor mai bun, sunt deținute de autoritățile locale. În majoritatea orașelor italiene ofertelor de cumpărare a caselor la un euro implică trazacții complicate cu proprietarii inițiali.
„Acest lucru este o garanție că procesul achiziției va fi rapid și simplu. Nu va fi nevoie să urmărim, să alergăm după descendenții vechilor proprietari, nici nu vor explica probleme cu o terță parte implicată în demers”, a explicat Tartaglia.
Bisaccia a fost pe vremuri un centru feudal prosper renumit pentru fabricarea lânii și a meșteșugarilor, însă a fost lovit de problema emigrării. O serie de cutremure severe, ultimul în 1980, au accelerat declinul populației.
Localnicii au o reputația de a fi prietenoși, oameni de viață care își dau unora altora porecle drăguțe pe baza trăsăturilor de caracter și ticurilor. Rezidenții din Bisaccia provin dintr-o linie de triburi latine ale samniților care au locuit pe dealurile înconjurătoare și au luptat cu tenacitate împotriva Imperiul Roman înainte să capituleze.
Legedena spune că Bisaccia a fost construit pe cenușa orașului mitologic antic al samniților, Romulea. Se spune că numele „Bissacia” ar face referire la latinescul „vis” sau „forță”. Blazonul orașului înfățișează doi lei care se luptă.
Peșteri și catacombe din Epoca de bronz pajiști numai bune pentru pășunatul oilor și vacilor, zonă în care este produsă și energie eoliană. Opulentul Mormânt al Prințelei și muzeul de arheologie sunt printre punctele turistice de interes ale regiunii.
Zona în care se întrepătrunde cultura din trei regiuni
Bisaccia are o locație unică ce oferă ocazia unor excursii în timpul zilei. Orașul are granițe cu trei regiuni din sudul Italiei: Campania, Basilicata și Puglia. Napoli și sit-ul Matera inclus în patrimoniul UNESCO sunt în vecinătate.
„Folclorul și tradițiile sunt produsul unei «contaminări» între regiuni. Sărbătorim Carnavalul cu măști locale și avem diverse târguri culinare care prezintă specificul local al tuturor zonelor. E ca și cum ai benefia de tot ceea ce este mai bună din toate cele trei regiuni într-un singur loc”, a spus viceprimarul din Bassacia.
Până în 1800, Basaccia a fost ascunzătoarea ideală pentru bandiți
În trecut, a fost ascunzătoarea ideală pentru bandiți datorită dealurilor izolate, din Evul Mediu până la finalul anului 1800, dar zona deservea și ca loc de retragere pentru domnitori. Împăratului Frederic II, cunoscut ca „iluminatul” pentru inovațiile sale în arte și științe, îi plăcea să vâneze în pădurile din zonă în secolul al 13-lea.
În fiecare an este organizat un festival în care actori costumați recrează perioada în care împăratul a locuit în oraș. Ca atracție turistică sunt organizate drumeții pe potecile folosite de vechii ciobani.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.