UE pregătește o nouă lovitură pentru Facebook, Google și Twitter
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages
Marile companii digitale, precum Alphabet, deținătorul Google, şi Twitter, ar putea fi impozitate cu 3% din veniturile brute, în ţara de unde provin utilizatorii, potrivit unui proiect al Comisiei Europene care va fi publicat pe 21 martie, relatează Bbloomberg, citat de News.ro.
Foto: Guliver/GettyImages
Proiectul, care a fost văzut vineri de Bloomberg, prezintă cum această taxă va mări costurile fiscale ale acestor companii, Comisia intenţionând să obţină mai mulţi bani din partea unei industrii care, potrivit instituţiei, contribuie mai puţin decât ar trebui la finanţele publice.
Statele din UE au căutat metode de impozitare a companiilor digitale, între care se află Amazon.com şi Facebook, astfel încât să ia în considerare valoarea reală creată de aceşti giganţi în regiune.
Taxa pe venituri plănuită de Comisie, care va fi prezentată săptămâna viitoare, va reprezenta numai o soluţie ţintită, temporară. Blocul comunitar mai intenţionează să propună o abordare cuprinzătoare, pe termen lung, care se va concentra pe crearea unui sistem permanent destinat companiilor digitale.
Aria de aplicare a taxei avute în vedere va reuni companiile care oferă servicii ca publicitatea sau vânzarea de date ale utilizatorilor, potrivit proiectului Comisiei Europene. De asemenea, va acoperi serviciile oferite de platformele digitale care permit utilizatorilor să se găsească şi să interacţioneze unii cu alţii şi prin intermediul cărora utilizatorii îşi oferă unii altora alimente şi servicii.
Taxa va fi aplicată companiilor cu venituri anuale la nivel global de peste 750 de milioane de euro şi venituri totale impozabile din servicii digitale oferite în EU de peste 50 de milioane de euro, arată proiectul. Parametrii ar putea să fie modificaţi până la aprobarea propunerilor.
Taxa, care va fi aplicată anual veniturilor brute, va avea un nivel unic în UE, de 3%, dar şi aceasta ar putea suferi modificări în versiunea finală. Versiunile anterioare ale proiectului prevedeau un cuantum al taxei de 1%-5%.
Proiectul trebuie să fie aprobat în unanimitate de toate cele 28 de state membre ale UE înainte de a deveni lege, aşa că şi o singură ţară îl poate bloca.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.