Sclavie modernă la spălătoriile de mașini din Marea Britanie. Mare parte a victimelor sunt români
Data actualizării: Data publicării:
FOTO: Gulliver /Getty Images
Sclavia modernă practicată la spălătoriile de maşini din Marea Britanie reprezintă principalul motiv de preocupare al celor care sună la linia antisclavie din această ţară, transmite vineri Reuters. Aceste apeluri au dus la 400 de sesizări către poliţie şi autorităţile locale, a şasea parte din cele 2170 de presupuse victime fiind români, a constatat organizaţia antitrafic Unseen.
FOTO: Gulliver /Getty Images
Potrivit unui raport al organizaţiei, în total circa un sfert dintre potenţialele victime ale sclaviei anunţate la linia telefonică specială provin de la spălătorii de maşini, care depăşesc astfel şantierele, saloanele de manichiură şi fermele, potrivit Agerpres.
Se crede că mii de lucrători de la spălătoriile de maşini din Marea Britanie sunt sclavi, fiind în majoritate bărbaţi atraşi din Europa de est, îndatoraţi, forţaţi să muncească în condiţii lipsite de securitate, lăsaţi fără documente şi supuşi la ameninţări, abuzuri şi violenţă. Prin campanii ale poliţiei şi organizaţiilor de caritate, dar şi printr-o nouă aplicaţie de telefonie mobilă, şoferii sunt încurajaţi să anunţe dacă au suspiciuni, iar în aprilie a fost lansată o anchetă parlamentară privind acest fenomen.
"Raportul subliniază importanţa crucială ca toată lumea să poată recunoaşte semnele sclaviei şi exploatării şi să fie dispusă să le raporteze", a subliniat Andrew Wallis, directorul Unseen. "Dacă mergeţi la o spălătorie de maşini şi cei care vă spală maşina nu poartă echipament de protecţie, dacă par retraşi, nu vor să ia bani şi dacă preţul e prea mic, toate acestea ar trebui să tragă un semnal de alarmă", a explicat Wallis.
Marea Britanie este considerată lider internaţional în combaterea sclaviei moderne, după ce a adoptat în 2015 o lege în acest sens cu câteva luni înainte ca Naţiunile Unite să adopte obiectivul de a se pune capăt muncii forţate şi sclaviei până în 2030.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.