La nivelul întregii țări, volumul de cablu furat s-a redus, numărul total de metri de cablu furați în Spania scăzând într-un an cu circa 15%, de la 339.500 de metri în 2014 la 288.200 de metri în 2015. În aceeași perioadă, în Catalonia furtul de cablu a crescut cu 3,4%, de la 142.000 de metri în 2014 la 147.000 de metri în 2015.
Valencia ocupă locul doi pe listă, și aici crescând numărul de furturi de cablu, însă nu se apropie nici pe departe de proporțiile înregistrate în Catalonia. În 2015, în Valencia s-au furat 41.900 de metri de cablu de cupru, cu 71,5% mai puțin decât în Catalonia, a calculat ABC. În alte regiunii din Spania situația arată astfel: Castilla-La Mancha, cu 30.600 de metri de cablu furați, Andalucía, cu 23.000 de metri de cablu furați, și Castilla y León, cu circa 22.700 de metri de cablu furați. În cazul Comunității Madrid, ilustrativă atât din punct de vedere al extinderii rețelei feroviare, cât și al populației, furturile au scăzut cu circa 65,1%, în 2015 fiind furați 7.300 de metri de cablu de cupru.
Furturile de cupru din rețeaua feroviară din Spania au crescut în ultimii ani, pe fondul valorii în creștere a acestui metal, folosit în diverse industrii (telecomunicații, sectorul energetic, industria maritimă etc), un kilogram de cupru fiind vândut pentru 4,4 euro. Surse din acest sector spun că, dat fiind că prețul unui kilogram de cablu de cupru pe piața neagră ajunge la aproape 5 euro, cuprul furat doar în acest an din rețeaua feroviară catalană valorează aproape 370.000 de euro. La aceasta se adaugă costuri legate de blocarea liniilor de tren, întârzieri, lipsă de productivitate și distrugeri la infrastructura feroviară.
De exemplu, ultima avarie produsă la 15 decembrie, după furtul a 360 de metri de cablu de cupru în Mollet del Valles (Barcelona), a costat statul spaniol 30 de milioane de euro. În plus, furtul a afectat 60.000 de pasageri și circulația a 200 de trenuri.