Protest fără precedent în Ungaria: Zeci de televiziuni, radiouri, ziare contestă taxa pe publicitate

Data publicării:
steag ungaria

După ce, miercuri, două dintre cele mai mari televiziuni din Ungaria - RTL şi TV2 - au anunţat că intenţionează să îşi oprească emisia joi, în semn de protest faţă de planurile autorităţilor maghiare de a introduce această taxă pe veniturile anuale din publicitate, şi alte societăţi de media s-au alăturat acestei acţiuni, care s-a transformat într-un protest în masă în presa din Ungaria.

Potrivit AFP, peste 60 de televiziuni, radiouri, ziare şi site-uri de presă au protestat joi faţă de acest proiect elaborat de un membru al partidul de guvernământ din această ţară (Fidesz).

Proiectul de lege prevede introducerea unei taxe care ar putea ajunge la maximum 40% din veniturile anuale din publicitate în cazul companiilor care au venituri de peste 61 de milioane de euro.

Televiziunile şi radiourile şi-au întrerupt emisia timp de 15 minute joi seară, ziarele au apărut pe piaţă vineri cu primele pagini goale, iar site-urile acestor societăţi de media au publicat mesaje de protest. La acest protest şi-au dat mâna aproape toate societăţile importante de media care îşi desfăşoară activitatea pe piaţa din Ungaria.

Noua taxă, care ar urma să intre în dezbaterea Parlamentului ungar în septembrie, va „paraliza” şi va duce la faliment numeroase societăţii de media şi agenţii publicitare, a declarat pentru AFP Zsolt Urban, reprezentant al sindicatului profesional MRSZ.

Noua taxă se înscrie într-o strategie fiscală aplicată de actuala guvernare în sectoarele economice din Ungaria care sunt dominate de societăţi străine. După venirea la putere a premierului conservator Viktor Orban, în 2010, această strategie a fost deja aplicată în sectoare de activitate precum telecomunicaţiile, energia şi băncile.

Conform lui Zsolt Urban, în nu mai puţin de câteva luni de la aplicarea acestei taxe vor fi difuzate mai puţine programe TV şi de o calitate mai slabă, se vor desfăşura mai puţine concerte, festivaluri, expoziţii şi alte show-uri, care sunt de multe ori finanţate total sau cel puţin parţial finanţate din veniturile din publicitate.

Preţurile biletelor la cinema vor creşte, vor fi mai puţine campanii dedicate unor cauze sociale importante, precum lupta împotriva cancerului la sân şi promovarea unei alimentaţii sănătoase, dar şi mai puţine locuri de muncă. Va fi publicitate mai puţină, însă la un preţ mai mare, şi mai puţin conţinut media local, a arătat Zsolt Urban.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
bile loto
Rezultate LOTO - Joi, 21 noiembrie 2024. Numerele extrase și premiile puse în joc de Loteria Română
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...