Profesor: Nicio programă nu a ținut cont de nevoile de învățare ale elevilor
Data publicării:
Elevii sunt diferiţi şi au nevoi diferite în procesul de învăţare. Iar şcoala românească nu ţine de cont de asta, aşa că pe unii îi pierde pe drum. E marea schimbare pe care o aşteaptă şi Dana Lica, profesor de informatică la colegiul ploieştean I.L.Caragiale. Invitata emisiunii „În faţa ta” are aproape 30 de ani de experienţă la catedră şi spune că fiecare elev ar putea evolua dacă programele şcolare s-ar putea adapta mai uşor şi nu ar fi atât de inflexibile.
„Cred că lipseşte, şi am mai spus-o, partea de infrastructură. Când spun infrastructură mă refer la tot. Poate că sunt multe lucruri care ar trebui făcute, poate nici nu pot să le identific eu pe toate, nu am căderea să o fac. Copiii, am constatat după 30 de ani de învăţământ că au diferite nevoi de învăţare şi timpul pe care îl pot dedica învăţării diferă de la copil la copil. Aici şcoala are de înţeles. Cred că aceasta este, după părerea mea, aspectul de care nicio programă, nicio reformă nu a ţinut cont: faptul că ei sunt diferiţi, iar nevoile de învăţare sunt diferite”, spune Dana Lica.