BERLIN, GERMANY - JANUARY 10: French independent presidential candidate Emmanuel Macron speaks to students at Humboldt University on January 10, 2017 in Berlin, Germany. Macron, a former government minister and French Socialist, left the French Socialist Party (PS) and has since launched his own political initiative called "En Marche!". Macron was speaking on the future of French-German relations and the future of the European Union. (Photo by Sean Gallup/Getty Images)
Popularitatea lui Emmanuel Macron înregistrează o scădere puternică - de şapte puncte procentuale -, doar 36% dintre francezi apreciindu-i acţiunea, iar şeful statului este devansat de-acum de premierul Édouard Philippe (-2 puncte procentuale), potrivit unui sondaj YouGov difuzat joi, relatează news.ro.
FOTO: Gulliver/Getty Images
La trei luni după ce s-a instalat la Élysée, Emmanuel Macron pierde 14 puncte procentuale într-o singură lună în rândul simpatizanţilor săi de centru şi opt în rândul celor din cadrul Les Républicains.
Un procent de 49% (+13 puncte procentuale) îi vede în mod negativ acţiunea.
Premierul îl devansează cu un punct procentual, îregistrând 37% opinii favorabile, în pofida unei puternice scăderi a popularităţii în rândul apropiaţilor centrului (-10 puncte procentuale) şi Les Républicains (-10 puncte procentuale).
În total 42% (+11 puncte procentuale) au o opinie nefavorabilă despre acţiunea premierului, potrivit acestei anchete realizate pentru Huffington Post şi CNews.
La fel ca imaginea cuplului executiv, Guvernul îşi vede scăzându-i popularitatea, la 33% opinii pozitive, o scădere de cinci puncte procentuale.
Aproape unul din doi francezi intervievaţi (49%, cu opt procentuale mai puţini) consideră însă că Guvernul este ”pregătit să ia decizii nepopulare dacă ele sunt bune pentru ţară”, însă mai puţin de unul dintre francezi (32%) spune că are încredere în Executiv să moralizeze viaţa publică.
Şomajul şi locurile de muncă (25%, - 2 puncte procentuale) rămân principala sursă de îngrijorare a francezilor, urmate de imigraţie (15%, +1 punct procentual) şi protecţia socială (14%, +1 punct procentual).
Ancheta a fost realizată în perioada 26-27 iunie pe un eşantion de 1.003 persoane majore, după metoda cotelor. Marja de eroare este de 1,4 până la 3,1 puncte procentuale.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.