Loteria din Spania. Câștig fabulos pentru clienții unui bar
Data publicării:
Clienţii unui bar din orașul spaniol Vilalba au câştigat împreună 220 de milioane de euro la tradiţionala loterie organizată de Crăciun, El Gordo, relatează DPA, citată de Agerpres.
„Nici nu pot să-mi dau seama cât de mulţi bani înseamnă această sumă”, a spune Pillar, patroana barului şi comerciantă de bilete la loterie, adăugând că şi numele ei se află pe lista câştigătorilor.
Premiile totale din acest an au fost de 2,4 miliarde de euro, iar cel mai mare dintre premiile individuale - denumit „El Gordo” - este de 4 milioane de euro.
În total, 160 de premii principale sunt atribuite în cadrul acestei loterii, întrucât fiecare dintre cele 100.000 de numere este vândut de 160 de ori.
Mulţi dintre spanioli aleg să cumpere o zecime dintr-un tichet de loterie, contra sumei de 20 de euro, în loc să achiziţioneze un bilet integral, care costă 200 de euro. În acest fel, premiile câştigate la loteria spaniolă sunt distribuite unui număr mai mare de persoane.
Regiunea Galicia din nord-vestul Spaniei a fost cel mai mare câştigător de premii în 2017. Locuitorii din această regiune au câştigat împreună 520 de milioane de euro, a anunţat LAE, organizatorul loteriei.
Loteria, organizată în acest an la Teatro Real - sediul Operei din Madrid - în cadrul căreia sunt atribuite numeroase premii de mai mică valoare, durează de obicei peste trei ore.
Numerele norocoase sunt extrase de un grup de copii, care scot bile de lemn din două sfere de mari dimensiuni şi, apoi, încep să cânte cu voci suave şi să anunţe în această manieră insolită numerele înscrise pe fiecare bilă.
Premiul cel mare poate să ajungă la 680 de milioane de euro, însă el este împărţit de obicei între câteva mii de deţinători de bilete.
La această tradiţie, ce a debutat în urmă cu peste 200 de ani, în 1812, participă milioane de spanioli, care iau cu asalt site-urile organizatorilor şi stau la cozi impresionante în faţa magazinelor din întreaga ţară pentru a cumpăra bilete la loterie.
Mulţi rezidenţi spanioli cumpără tichete în grup, iar companiile, barurile şi asociaţiile profesionale oferă adeseori angajaţilor şi clienţilor lor bilete la această loterie. În ziua extragerii, spaniolii se reunesc în faţa televizoarelor în speranţa că vor auzi corul de copii cântând numerele înscrise pe biletele lor.