Italia | Lombardia și Veneto (Veneția), referendum pentru autonomie
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages
Două regiuni bogate ale Italiei, Lombardia și Veneto (în care Veneția e principalul oraș), vor organiza la 22 octombrie un referendum „consultativ” cu privire la creșterea nivelului de autonomie al teritoriilor lor față de guvernul de la Roma, transmite AFP.
Foto: Guliver/GettyImages
Guvernul Lombardiei, Roberto Maroni, a făcut vineri acest anunț, salutând propunerea în acest sens omologului său din Veneția, Luca Zaia.
Maroni și Zaia sunt lideri ai Ligii Nordului, formațiune antiimigrație și eurofobă, care anunța la un moment dat că și-a propus ca obiectiv „independența” Padaniei, regiune imaginară din jurul fluviului Pad din nordul peninsulei.
La referendumul anunțat vineri cetățenii din Lombardia și Veneto urmează să fie întrebați dacă doresc mai multă autonomie față de guvernul central în mai multe domenii, chestiunea în discuție fiind de fapt dacă vor să transfere mai puțin din banii pe care îi dau ca impozite către alte regiuni ale Italiei, mai puțin bogate.
Potrivit media italiene, suma aflată în joc trece de 70 de miliarde de euro pe an, ca impozite colectate în Lombardia - care produce un sfert din PIB-ul Italiei - și în Veneția, bani care teoretic ar putea rămâne în cele două regiuni.
Dacă răspunsul predominant la referendum va fi „Da”, acest lucru va întări poziția guvernatorilor celor două regiuni în negocierile cu Roma, mai notează media italiene.
Nordul Italiei - bastionul Ligii Nordului - este de multe ori considerat a fi în oarecare măsură „exploatat” de sudul italian, având în vedere sutele de miliarde de euro transferate în ultimele decenii către sudul mai sărac.
O serie de miniștri italieni au apreciat că demersul anunțat de Maroni și Zaia este „ineficace și costisitor”. „În loc să cheltuie aproape 50 de milioane de euro din banii contribuabililor pentru un referendum consultativ, Maroni ar face mai bine să ceară guvernului să lanseze o dezbatere” în această problemă, a apreciat ministrul agriculturii, Maurizio Marina, denunțând „o logică de propagandă politică”.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.