Galerie Foto Începe procesul celei mai mari tragedii din istoria Air France. Avionul s-a dezintegrat, cadavre fiind găsite și la 80 de km distanță

Data publicării:
Resturi ale aeronavei Air France care s-a prăbușit în Atlantic
Aeronava zbura de la Rio de Janeiro la Paris și toți cei 228 de oameni de la bord au murit. Foto: Profimedia

Începe procesul celei mai mari tragedii din istoria Air France care a avut loc în 2009, în largul coastelor Braziliei. Aeronava zbura de la Rio de Janeiro la Paris și toți cei 228 de oameni de la bord au murit. Oamenii prezenți la tribunal le-au strigat „rușine” șefilor de la Airbus și Air France, relatează BBC.

Anchetatorii au descoperit că piloții au pierdut controlul când senzorii de viteză au înghețat. Toți cei 228 de oameni de la bord au murit.

Familiile celor decedați au militat ani de zile pentru deschiderea unui proces.

Rudele au protestat în timp ce directorul executiv al Air France (CEO) Anne Rigail și CEO-ul Airbus Guillaume Faury și-au exprimat condoleanțe în declarațiile de deschidere.

Aeronava zbura de la Rio de Janeiro la Paris și toți cei 228 de oameni de la bord au murit. Foto: Profimedia
Aeronava zbura de la Rio de Janeiro la Paris și toți cei 228 de oameni de la bord au murit. Foto: Profimedia

Faury le-a spus reporterilor că „va fi un proces dificil” și că reprezentanții companiei vor să contribuie la „adevăr și înțelegere”. Rigail și-a exprimat „cea mai profundă compasiune” după ce a spus instanței că Air France nu va uita niciodată „cel mai grav accident”.

Dar remarcile lui Faury au fost întâmpinate cu strigăte de „rușine” și „prea puțin, prea târziu”.

„De treisprezece ani așteptăm această zi și ne-am pregătit de mult timp”, a declarat înaintea audierii Daniele Lamy, care și-a pierdut fiul în accident.

Zborul 447 al Air France s-a prăbușit la câteva ore după ce a plecat din Rio de Janeiro, după ce a intrat într-o furtună de mare altitudine.

Cutiile negre ale avionului au fost căutate ani de zile, și, după ce au fost găsite, anchetatorii au ajuns la concluzia că senzorii de viteză ai avionului au înghețat și au indicat date eronate, care au dus la decizii greșite ale echipajului.

Piloții nu au reușit să urmeze procedura corectă și au pierdut controlul aeronavei, care a plonjat de la 11.580 metri în ocean. Fiind o cursă lungă, transatlantică, căpitanul mersese la culcare când au început problemele și anchetatorii au ajuns la concluzia că ceilalți piloți nu aveau pregătirea necesară pentru a face față echipamentelor defectuoase.

Judecătorii au acuzat inițial atât compania aeriană, cât și producătorul pentru omor din culpă, dar procurorul a recomandat apoi ca doar Air France să fie judecată. În septembrie 2019, acuzațiile împotriva ambelor părți au fost retrase, deoarece, spuneau anchetatorii, nu existau suficiente dovezi pentru o urmărire penală.

Decizia a fost contestată, iar în mai anul trecut, Curtea de Apel de la Paris a decis ca atât Air France, cât și Airbus să fie judecate.

Ambele firme riscă o amendă maximă de 225.000 de euro într-un proces care se preconizează că va dura câteva săptămâni.

Ce s-a întâmplat cu zborul AF447

Prăbușirea zborului AF447 a fost cel mai grav accident din istoria Air France. Avionul Airbus A330 a dispărut de pe radare în timp ce se afla deasupra oceanului Atlantic, în timpul unei furtuni.

Epava a fost descoperită abia după doi ani, cu ajutorul unor submarine telecomandate. În cadrul operațiunii de căutare au fost verificați 10.000 de kilometri pătrați. Ancheta a dezvăluit că piloții au pierdut controlul aeronavei după ce senzorii exteriori de viteză au înghețat, transmițând informații greșite.

Anchetatorii francezi au concluzionat în 2012 că accidentul s-a produs din cauza defecțiunilor tehnice survenite în timpul furtunii, dar și reacției eronate a piloților, ceea ce a făcut ca avionul să-și piardă portanța, să intre în picaj, și să lovească apa cu o viteză 3.352 de metri pe minut.

Piloții au fost induși în eroare de informațiile greșite și au orientat botul aeronavei în sus, lucru care a dus la pierderea portanței, în loc să-l îndrepte în jos. După prăbușire, antrenamentele piloților au fost îmbunătățite, iar senzorii înlocuiți.

Potrivit anchetatorilor, aeronava a început să se dezintegeze în aer din cauza vitezei mari cu care intrase în picaj. Au fost recuperate în jur de 50 de cadavre. Acestea au fost găsite și la 80 de kilometri distanță unele de altele. La autopsie s-a văzut că nu prezentau arsuri, iar oamenii nu au murit înecați, pentru că nu aveau apă în plămâni.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri