Potrivit BBC, lucrările de ajustare a peroanelor din gările regionale au început, iar costurile au ajuns deja la 50 de milioane de euro și vor continua să crească. Asta pentru că au mai rămas de amenajat încă 1.000 de peroane.
Se pare că de vină pentru cele întâmplate este operatorul de transport feroviar RFF, responsabil cu transmiterea dimensiunilor garniturilor de tren către SNCF. Mai exact, au fost măsurate doar peroanele construite în urmă cu mai puțin de 30 de ani, nu și cele realizate acum peste 50 de ani, când lățimea garniturilor era mai mică.
„Așa se întâmplă când separi operatorul de transport feroviar de compania de căi ferate”, a declarat ministrul Transporturilor, Frederic Cuvillier.
În România, noile garnituri de metrou, cumpărate din Spania cu aproape 100 de milioane de euro, nu pot fi puse deocamdată pe şine pentru că sunt prea late pentru peroanele noastre. Singura soluţie găsită de repezentanţii Metrorex este să taie marginile peroanelor.