E o nouă încercare a Bruxelles-ului de a-şi adjudecat încă puţin suveranitatea statelor membre, dar nici sistemul din prezent nu este tocmai funcţional. Reuters scrie că doar autorităţile germane puteau respinge maşinine Volkswagen la omologare, chiar dacă modelele se vând pe piaţa europeană.
Deşi se ştie că europenii au cumpărat 8.5 milioane de maşini cu probleme de la Volkswagen, nicio autoritate naţională din uniune nu a penalizat compania până acum.
„În cadrul unei pieţe unice, în care produsele circulă liber, este esenţial ca toate părţile să respecte regulile jocului. Pentru a recâştiga încrederea consumatorilor în acest sector important, trebuie să înăsprim regulile, dar şi să ne asigurăm că acestea sunt efectiv respectate. Acum propunem o revizuire majoră a cadrului UE de omologare. Am ajuns la concluzia că este nevoie de reforme ample pentru a preveni cazurile de încălcare a legii”, declară Jzrki Katainen, vicepresedintele Comisiei Europene.