Brexit | Numărul milionarilor din Marea Britanie a scăzut cu 15%
Data publicării:
Foto: Gulliver/GettyImages
Numărul milionarilor în dolari din Marea Britanie a scăzut cu 15% după votul în favoarea Brexit din iunie, care a provocat scăderi ale lirei sterline şi ale acţiunilor, potrivit unui raport realizat de banca elveţiană Credit Suisse și citat de News.ro.
Foto: Gulliver/GettyImages
Avuţia populaţiei a scăzut cu 1.500 de miliarde de dolari, respectiv cu 10%, într-o perioadă de 12 luni încheiată în iunie 2016, ca efect direct al votului pentru ieşirea Marii Britanii din UE, se arată în raportul anual al Credit Suisse referitor la avuţia globală, publicat marţi.
„Marea Britanie a avut un sfârşit tumultuos al perioadei 2015-2016, cu scăderi puternice ale cursului valutar şi a pieţei de capital, după votul pentru ieşirea din UE. Perspectiva este foarte incertă, atât pentru economie cât şi pentru avuţia populaţiei”, potrivit băncii elveţiene.
Averea privată din Marea Britanie, de 14.000 de miliarde de dolari, este împărţită de 49 de milioane de adulţi, dintre care aproape 5% deţin cel puţin 1 milion de dolari.
Rezultatul surprinzător al referendumului din 23 iunie a provocat o depreciere de 15% a lirei sterline în acest an, în timp ce piaţa de capital a consemnat cel mai amplu declin într-o singură zi de după criza financiară din 2008.
Acţiunile şi-au revenit ulterior, dar ţara se confruntă cu incertitudini politice şi economice legate de termenii retragerii din UE.
Principalul câştigător în perioada de 12 luni analizată de Credit Suisse este Japonia, unde avuţia privată din a treia mare economie a lumii a urcat cu 19%, la 24.000 de miliarde de dolari, susţinută de aprecierea yenului faţă de dolar.
În SUA, avuţia populaţiei a urcat pentru al optulea an consecutiv, la 85.000 de miliarde de dolari, potrivit raportului.
Japonia, Statele Unite şi Germania reunesc cei mai mulţi milionari, în timp ce la nivel mondial numărul acestora a crescut cu 596.000, la 32,9 milioane.
Statele care vor înregistra cele mai mari creşteri ale numărului de milionari în următorii cinci ani sunt China, cu 73%, precum şi India, Australia şi Canada, potrivit estimărilor Credit Suisse.
La nivel mondial, averile personale au urcat cu 1,4%, la 256.000 de miliarde de dolari, în cele 12 luni încheiate în iunie, reflectând avansul economic lent, iar în 2021 ar urma să atingă 334.000 de miliarde de dolari, se arată în raport.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.