Restricţiile coronavirus impuse la frontierele Germaniei pun în pericol sănătatea şoferilor de camioane, a declarat comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, atrăgând atenția că, în plus, măsura creează blocaje.
Țările UE au convenit la începutul lunii că, deşi sunt libere să impună interdicţii de călătorie pentru a proteja sănătatea publică, transporturile de marfă ar trebui protejate şi că, dacă măsurile retrictive provoacă perturbări, restricțiile ar trebui ridicate.
„Cred că Germania ar trebui să se întrebe dacă nu cumva e cazul”, a spus Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, potrivit Mediafax, care preia Politico.
De duminică, Germania solicită camionagiilor care se întorc din regiunea Tirolului din Austria şi din Republica Cehă să se înregistreze în prealabil şi să facă dovada unui test coronavirus negativ.
„Bineînţeles că provoacă perturbări. Este o sarcină pentru lucrătorii din transporturi, de la riscurile la care se expun în centrele de testare, deoarece trebuie să-şi părăsească camionul, până la faptul că există costuri suplimentare, deoarece aceste teste nu sunt gratuite”, a spus pentru, Adina Vălean.
Adina Vălean a mai precizat că este îngrijorată că cerinţele de testare îi obligă pe şoferi să stea în cozi mari la graniţe.
„Înseamnă că interacţionează între ei şi acest lucru le pune sănătatea în pericol”, a spus ea.
Comisarul român a sugerat că ar fi posibil să se „atenueze” impactul prin adăugarea de scutiri pentru camioanele care doar tranzitează sau prin recunoaşterea testelor efectuate în ultimele 72 de ore, mai degrabă decât în actualul interval de timp de 48 de ore.
Într-o scrisoare adresată astăzi cancelarului german Angela Merkel, grupul de transporturi rutiere IRU i-a cerut liderului german să regândească „restricţiile miope şi inutile de la frontieră”, mai notează Politico.