TikTok, arma cu care extrema dreaptă germană a câștigat alegerile regionale

Data publicării:
Frau hält ein Mobiltelefon auf dessen Display die Seite der AFD Politikerin Alice Weidel auf Plattform TikTok zu sehen i
Majoritatea candidaților AfD, mai mult decât cei ai oricărui alt partid, sunt activi pe platforma TikTok. Sursa foto: Profimedia Images

AfD a fost de două ori mai eficient în a ajunge la electorat prin aplicația TikTok decât celelalte partide germane la un loc, potrivit unei analize a datelor platformei. Acest lucru poate explica de ce partidul de extremă dreaptă a avut rezultate atât de bune în rândul tinerilor alegători.

AfD a devenit cel mai puternic partid printre alegătorii tineri cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, cu o marjă largă, potrivit sondajului Infratest Dimap, scrie DW.

Având în vedere popularitatea TikTok în rândul utilizatorilor tineri, acest lucru ar putea fi legat de prezența puternică a conținutului AfD pe platformă, a declarat Roland Verwiebe, profesor la Universitatea din Potsdam și unul dintre coordonatorii unui proiect de monitorizare a activității partidelor germane pe TikTok.

Credem că succesul AfD pe TikTok a contribuit la succesul electoral al AfD”, a declarat Verwiebe pentru DW.

„Jumătate dintre tinerii de 16-24 de ani își obțin informațiile politice doar de la TikTok”, a adăugat el: „Asta face ca platforma să aibă o influență extraordinară”.

La alegerile de duminică din statele din estul Saxonia și Turingia, AfD a obținut cele mai bune rezultate ale oricărui partid de extremă dreaptă de la al Doilea Război Mondial.

Numai AfD a asigurat peste dublul voturilor celor trei partide din guvernul de coaliție al cancelarului Olaf Scholz - social-democrații de centru-stânga (SPD), ecologiștii Verzi și neoliberalii Liber Democrați (FDP).

Dominanța AfD în fluxurile utilizatorilor TikTok

Cercetătorii din Potsdam au efectuat o analiză a datelor utilizatorilor, care sugerează că în săptămânile premergătoare votului, conținutul legat de AfD a ajuns la o audiență mult mai mare pe platforma de socializare decât conținutul legat de alte partide politice.

Pentru analiza lor, au creat 30 de profiluri TikTok fictive ale utilizatorilor născuți în 2006 și care locuiesc în Turingia, Saxonia și Brandenburg, unde urmau să aibă loc alegeri regionale.

Ei au analizat apoi peste 75.000 de videoclipuri care au apărut în fluxurile lor în săptămânile premergătoare alegerilor.

În medie, ei au descoperit că utilizatorilor li s-au arătat nouă videoclipuri pe săptămână cu conținut AfD – în comparație cu puțin peste un videoclip pe săptămână legat de Uniunea Creștin Democrată de centru-dreapta sau nou-formata Alianță populistă Sahra Wagenknecht (BSW) și mult mai puțin conținut legat de orice alt partid.

În același timp, cercetătorii au observat că numărul de videoclipuri care apar în feedurile utilizatorilor nu se corelează cu cantitatea totală de conținut creat de părți.

SPD, de exemplu, a produs mai multe videoclipuri decât AfD în cele opt săptămâni dinaintea alegerilor”, a spus Verwiebe, „dar videoclipurile partidului abia au fost redate în fluxurile utilizatorilor”.

Cum a ajuns mesajul AfD la tineri

Un motiv ar putea fi faptul că o rețea de influenceri de dreapta bine conectați pe TikTok partajează conținut AfD și ajută la amplificarea acestuia, potrivit Verwiebe; altul ar putea fi faptul că majoritatea candidaților AfD, mai mult decât cei ai oricărui alt partid, sunt ei înșiși activi pe platformă.

AfD a fost mai activ pe TikTok decât orice alt partid politic din parlamentul german, potrivit unui studiu din iunie 2024 al Centrului Educațional Anne Frank.

Analiștii politici atribuie popularitatea în creștere a AfD în rândul tinerilor alegători, cel puțin parțial, acestei prezențe pe rețelele de socializare.

La alegerile europene din iunie 2024, 16% dintre tinerii germani au votat pentru AfD, triplând ponderea partidului în acest demografic comparativ cu ultimele alegeri de acum cinci ani. Această tendință a fost reflectată în alegerile regionale de weekendul trecut, a spus Verwiebe.

Conținutul pro-AfD pe care el și co-cercetătorii săi l-au observat înainte de alegerile de stat a variat foarte mult, a adăugat el, variind de la clipuri de discursuri politice la videoclipuri emoționante pe subiecte precum imigrația și conținut aparent non-politic, cum ar fi videoclipuri de călătorie sau gătit.

AfD a stăpânit foarte bine natura distractivă a TikTok”, a adăugat el. „Au înțeles foarte bine regulile jocului pentru TikTok”.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Aflat pentru prima dată în spațiu, un astronaut NASA a privit spre Pământ: „Am trăit o minciună până acum...
Digi FM
Povestea hilară a unui american stabilit în România care a confundat un semn de taxi
Pro FM
Cum arată astăzi bărbatul de care Madonna s-a îndrăgostit când l-a văzut alergând prin parc. L-a făcut tată...
Film Now
Reacția lui Tom Hardy, după ce Charlize Theron a mărturisit că s-a simțit amenințată de prezența lui la...
Adevarul
Șeful serviciului de informații al armatei ucrainene a estimat când va pune Rusia capăt războiului
Newsweek
Cine era domnitorul ce a fost ultimul din dinastia Mușatinilor pe tronul Moldovei?  Cine i-a urmat?
Digi FM
“N-am văzut în 64 de ani ploaie în halul ăsta”. Oamenii din localitățile inundate sunt disperați și...
Digi World
"Nu am văzut niciodată asta în casa noastră. Și stăm aici de patru ani". Ce au descoperit doi soți, total...
Digi Animal World
Momentul când un tigru atacă un porc mistreț în India, surprins de un fotograf. Imaginile sunt greu de urmărit
Film Now
Sharon Stone, ani de coșmar: AVC, 18 milioane $ lipsă, probleme cu vederea și cu memoria. "Tot ce aveam era...
UTV
Sean Penn are o noua iubita. Cine este Valeria Nicov, moldoveanca in varsta de 26 de ani alaturi de care a...