Trump s-a ținut de cuvânt: SUA reduce cu 285 milioane de dolari contribuția la ONU
Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages
Bugetul ONU urmează să scadă cu peste 285 de milioane de dolari anul viitor, reprezentând o diminuare cu 5%, pe care Guvernul american a anunţat că a negociat-o, relatează The Associated Press.
Foto: Guliver/GettyImages
Adunarea Generală a ONU a adoptat duminică prin vot un buget de funcţionare în 2018-2019 în valoare de aproape 5,4 miliarde de dolari.
Biroul secretarului general al ONU a anunţat că noul buget prevede tăieri la cele mai multe departamente şi birouri.
Bugetul finanţează multiple activităţi ONU, dar nu şi operaţiuni de menţinerea păcii sau apeluri umanitare, de exemplu.
Statele Unite sunt cel mai mare contributor, plătind aproximativ 25% din buget.
Preşedintele Donald Trump a exercitat presiuni în vederea reducerii contribuţiei americane la acest organism mondial.
Ambasadoarea americană la ONU Nikki Haley a reproşat ONU, citată într-un comunicat, duminică, „ineficienţa şi cheltuieli în exces” şi a subliniat că Washingtonul nu va permite „să se profite de generozitatea poporului american”.
Ea a anunţat marţi această reducere cu 5% a bugetului de funcţionare a ONU.
Impactul acestei decizii asupra contribuţiei americane la bugetul ONU nu este însă clar.
Potrivit Chartei ONU, Statele Unite contribuie cu 22% din bugetul de funcţionare a organizaţiei, reprezentând aproximativ 1,2 miliarde de dolari din cele aproape cinci miliarde şi jumătate de dolari, cărora li se adaugă costul operaţiunilor de menţinerea păcii, în valoare totală de 6,8 miliarde de dolari, pe care Statele Unite îl finanţează în proporţie de 28,5%.
Acest anunţ a fost interpretat rapid drept o sancţiune şi un avertisment american, după adoptarea de către ONU, săptămâna trecută, a unei rezoluţii care condamnă decizia lui Donald Trump de a recunoaşte Ierusalimul drept capitală a Israelului.
Dintre cele 193 de ţări membre ale Adunării Generale a ONU, 128 au votat în favoarea acestei rezoluţii fără caracter constrângător de condamnare a deciziei americane, inclusiv aliaţi ai americanilor precum Parisul şi Londra.
După acest vot, Haley a amintit că Statele Unite sunt cel mai mare contributor la bugetul ONU.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.