Cumpărătorii din Statele Unite au cheltuit online 7,4 miliarde de dolari cu ocazia reducerilor de Black Friday, conform Adobe Analytics, informează duminică dpa, potrivit Agerpres.
Nivelul cheltuielilor marchează un record în privinţa cumpărăturilor online de Black Friday din SUA. De asemenea, reprezintă cea de-a doua cea mai mare vânzare online într-o zi de reduceri din istoria ţării, cu puţin sub sumele încasate anul trecut cu ocazia Cyber Monday, atunci când consumatorii au cheltuit cu 500 de milioane de dolari mai mult, indică datele Adobe.
Vânzările online de Black Friday au crescut cu aproximativ 20% faţă de anul trecut, potrivit Adobe Analytics, care măsoară tranzacţiile a 80 din cei mai buni 100 de retaileri online din SUA.
Printre cele mai vândute produse s-au numărat păpuşile 'LOL Surprise', articole legate de subiectul filmului Frozen 2, jocul FIFA 20 şi o consolă de jocuri Nintendo.
Adobe prevede că un nou record va fi doborât cu ocazia Cyber Monday din acest an (luni, 2 decembrie), când se estimează că vor fi cheltuiţi 9.4 miliarde de dolari. Federaţia Naţională de Retail se aşteaptă ca 69 de milioane de cumpărători americani să profite de chilipirurile online de luni.
Creşterea de vineri a cumpărăturilor în mediul online a fost însoţită de o scădere de 6.2% a vânzărilor în magazine, conform datelor furnizate de ShopperTrak, menţionate de CNBC.
Adobe se aşteaptă ca vânzările cu ocazia Small Business Saturday (Sâmbătă pentru întreprinderile mici), în care cumpărătorii susţin magazinele locale mici, să ajungă la aproximativ 3.6 miliarde de dolari.
Vânzările online de Ziua Recunoştinţei de joi au atins un record de 4.4 miliarde de dolari, cu 20% mai mult decât anul trecut. Aproape jumătate din achiziţii au fost făcute de pe telefoanele mobile.
Editor web: Liviu Cojan