În prima zi a lui 2017, metroul din New York s-a extins cu o nouă linie, a cărei construcţie era dorită de un secol. Trenurile vor merge pe sub Second Avenue, în partea de est a Manhattan-ului.
Zona a fost deservită până acum doar de o singură linie, care a devenit din această cauză, cea mai aglomerată din Statele Unite.
Deşi construcţia a durat 10 ani, iar costurile au depăşit 4 miliarde de dolari, noul tronson al metroului newyorkez nu este impresionant: are doar 3 kilometri şi două staţii. Este drept, e doar prima fază. Linia va avea, în total, 14 kilometri, însă va fi finalizată cel mai devreme în 2029.
Întreaga reţea a metroului din New York are peste 1000 de kilometri.
Proiectul liniei de pe sub Second Avenue este coordonat de un inginer născut la Bucureşti. Michael Horodniceanu conduce divizia de construcţii a companiei de transport în comun a New York-ului şi chiar a botezat una dintre maşinile care sapă tunelurile după nepoata sa.