STUDIU. Persoanele religioase sunt mai puțin analitice
Data publicării:
Foto: Shutterstock
Persoanele credincioase se agață de religie din cauza „rezonanței emoționale”, în timp ce ateii au sentimente negative față de credință deoarece au creiere analitice, se arată într-un studiu publicat de Science Daily.
Foto: Shutterstock
La studiu au participat 209 creștini, 152 de persoane care s-au declarat non-religioase, nouă evrei, cinci budiști, patru hinduși, un musulman și 24 de alte religii.
Participanții la studiu au completat teste de dogmatism, preocupări empatice și morale și un test al raționamentului analitic. În general, studiul a constatat că participanții care s-au declarat religioși au arătat dogmatism și preocupare empatică, în timp ce persoanele nereligioase aveau competențe analitice mai bune.
Jared Friedman, unul dintre co-autori ai studiului, a explicat: „Analiza noastră arată că indivizii religioși se pot agăța de anumite convingeri, mai ales de cele care par a fi în contradicție cu raționamentul analitic, deoarece aceste convingeri rezonează cu sentimentele lor morale”.
Potrivit cercetărilor efectuate de cercetătorii de la Universitatea Western Reserve, Ohio, creierul lucrează pe două piste - empatice și analitice, iar oamenii comută în general între cele două în funcție de situația la îndemână. Cercetarea a constatat că în mintea oamenilor religioși dominantă este partea empatică și același lucru se aplică și pentru calea analitică în mintea ateilor - cu cât o persoană este mai dogmatică, cu atât e mai puțin analitică.
Co-autor al lucrării, profesorul Anthony Jack spune că „rezonanța emoțională ajută oamenii religioși să se simtă mai siguri - cu cât văd mai multă corectitudine morală într-o acțiune, cu atât mai mult își justifică acțiunile. Pe de altă parte, preocupările morale fac ca oamenii care nu sunt religioși să se simtă mai puțin siguri”. „Teroriștii, care trăiesc într-o bulă, cred că fac un lucru foarte moral, au impresia că îndreaptă greșeli și protejează ceva sacru”, mai spune Jack.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.