Video Scandal în Italia, după ce televiziunea publică a dat sfaturi despre cum să fii „sexy” la cumpărături
Data publicării:
Emily Angelillo, profesoară de dans la bară, le învață pe femei cum să fie sexy atunci când se întind după produse aflate sus pe rafturi în supermarket în emisiunea „Detto Fatto” de la RAI 2 Foto: captură YouTube
Televiziunea publică italiană (RAI) face o anchetă internă, după ce a într-una din emisiunile sale au fost prezentate sfaturi despre cum să fie sexy femeile atunci când fac cumpărături, relatează BBC. Imediat, totul s-a transformat într-un uriaș scandal.
În această emisiune („Detto Fatto”), difuzată marți, o femeie îmbrăcată foarte sumar, pe tocuri înalte și în pantaloni scurți din piele neagră, le sfătuiește, de pildă, pe telespectatoare ce postură să aibă în supermarket atunci când vor ajungă la produse aflate sus pe rafturi sau cum să se aplece pentru a lua un obiect căzut pe podea.
Programul, care se dorește a avea o latură de divertisment, a fost difuzat de RAI2 în orele după-amiezii, iar protagonista, Emily Angelillo, este profesoară de dans la bară și balerină. Ea a apărut în studio cu un cărucior de cumpărături și a făcut o demonstrație - cum să mergi pe tocuri în supermarket, cum să îndoi un genunchi „pentru mai mult suspans”, explicând că atunci când se apleacă, femeile ar trebui să fie atente şi să nu-şi depărteze picioarele, „pentru ca situaţia să nu devină mai vulgară”.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Prezentatoarea emisiunii, actriţa Bianca Guaccero, în vârstă de 39 de ani, a continuat în acelaşi registru făcând diverse comentarii, iar unul dintre ele a fost: „Îi vei face pe toţi bărbaţii să leşine în supermarket!”.
Bianca Guaccero, prezentatoarea emisiunii „Detto Fatto” de la RAI 2 Foto: Instagram Bianca Guaccero
Episodul a suscitat un val de indignare în rândul telespectatorilor și al politicienilor, cu atât mai mult cu cât a fost difuzat în ajunul zilei prin care se marca pe plan internațional campania de eliminare a violenței împotriva femeilor.
Într-un mesaj publicat pe Twitter, Valeria Fedeli, fost ministru al Educaţiei, a spus că a fost „absurd, ruşinos şi ofensator” ca postul RAI să difuzeze o astfel de emisiune cu o zi înainte de 25 noiembrie, data la care, în urma unei rezoluţii adoptate de ONU, este marcată Ziua Internaţională pentru Eliminarea Violenţei asupra Femeilor.
Vittoria di Trapani, directoarea sindicatului jurnaliştilor din grupul media RAI, a spus că episodul de marţi a fost „ruşinos” şi „nedemn” pentru televiziunea publică din Italia.
„Detto Fatto” este un program de divertisment care „a comis o eroare foarte gravă, pentru care eu sunt primul care îşi cere scuze în faţa telespectatorilor”, a declarat ulterior directorul postului RAI2, Ludovico Di Meo.
Directorul televiziunii publice, Fabrizio Salini, a suspendat emisiunea și a cerut să i se aducă explicații și vinovați, subliniind că episodul „nu are nimic a face cu serviciul public și cu linia editorială a RAI”.
Prezentatoarea Bianca Guaccero și-a cerut scuze în numele echipei și a spus că nu se va mai întâmpla pe viitor. Ea le-a cerut iertare pe Facebook tuturor femeilor care s-au simțit insultate.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.