Salvini susține că interzicerea vânzării maşinilor cu motoare termice în UE este o „sinucidere” şi un „cadou” oferit industriei chineze

Data publicării:
Salvini acuză: Italia riscă "să moară de indecizie"
Matteo Salvini Foto INQUAM PHOTOS/GEORGE CALIN

Ministrul italian al transporturilor, vicepremierul Matteo Salvini, consideră că trecerea rapidă la motoare exclusiv electrice pentru autoturismele comercializate în Uniunea Europeană va fi o „sinucidere” şi un „cadou” oferit industriei chineze, relatează Reuters.

„Nouă tuturor ne pasă de apă, de calitatea aerului şi de un mediu mai curat, dar asta nu înseamnă că trebuie să concediem milioane de lucrători şi să închidem mii de afaceri”, a spus Salvini, liderul partidului eurosceptic Liga, potrivit Agerpres.

„Avem nevoie de mai mult timp şi de contribuţii economice pentru a-i ajuta pe cei care doresc să-şi schimbe maşinile”, a adăugat politicianul italian.

Parlamentul European a aprobat marţi o legislaţie care interzice începând din anul 2035 vânzarea în statele UE a autoturismelor noi diesel şi pe benzină, cu scopul de a grăbi tranziţia către un parc auto cu motoare electrice pentru a combate schimbările climatice. Legislaţia mai are nevoie doar de aprobarea Consiliului UE, respectiv statele membre.

"Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050. Obiectivele oferă claritate industriei auto şi stimulează inovaţia şi investiţiile în cazul producătorilor de maşini. Consumatorii vor putea cumpăra şi conduce mai ieftin maşinile cu emisii zero, iar o piaţă la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor", a declarat eurodeputatul olandez Jan Huitema, care este raportor pe acest proiect. Noua legislaţie stabileşte are ca scop reducerea emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi cu 100%. Obiectivele intermediare pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.

Regulamentul prevede însă că producătorii care au o producție mică anuală (între 1.000 şi 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 şi 22.000 de camionete noi) pot obţine o derogare până la sfârşitul anului 2035.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri