BERLIN, GERMANY - OCTOBER 19: Russian President Vladimir Putin attends a meeting to discuss the Ukrainian peace process at the German federal Chancellery on October 19, 2016 in Berlin, Germany. The leaders of Russia, Ukraine, France and Germany, known as the Normandy Four, met in Berlin to discuss implementation of the peace plan known as the Minsk Protocol, a roadmap for resolving the conflict in Ukraine after Russian forces invaded in 2014 and annexed the peninsula of Crimea. The United States has threatened renewed sanctions on Russia if the country did not either implement the plan in the coming months or arrive at a plan on how to do so. (Photo by Adam Berry/Getty Images)
Experții de la European Council on Foreign Relations pun România pe picior de egalitate cu Ungaria şi Muntenegru în faţă acţiunilor active ale Rusiei în regiune. Ruşii vor destabilizare. Destabilizarea ţărilor şi a Uniunii Europene şi găsesc în România vulnerabilităţi cum ar fi instituţii slabe şi o operaţiune continuă de destabilizare a lor, din interior. Şi aici apare chestiunea cu adevărat interesantă. Consiliul pentru Relaţii Internaţionale spune că de multe ori, ruşii sunt la pescuit şi acţionează în funcţie de ce găsesc la faţa locului.
Vladimir Putin / FOTO: Gulliver/Getty Images
Raportul urmăreşte felul în care Rusia îşi poartă războiul politic în Europa. Iar ţara noastră este, alături de Ungaria şi de Muntenegru, în această categorie de vulnerabilitate.
De cele mai multe ori, măsurile ruseşti de destabilizare sunt oportuniste, se arată în raport. Cu alte cuvinte, sunt declanşate de condiţii locale din statele în care vrea să intervină, cum ar fi crize politice sau sociale. Federaţia Rusă foloseşte „măsuri active”, care provin din sfere, cât se poate de diverse: de la susţinerea unor partide populiste prin intermediul unor campanii de spionaj şi de dezinformare, şi până la diplomaţie, media şi chiar, la Biserica Ortodoxă Rusă.
În mijlocul tuturor acestor eforturi se află chiar Vladimir Putin, spune raportul European Council on Foreign Relations.
Concluzia pentru Europa e că, trebuie să-şi rezolve aceste vulnerabilităţi. În cazul României, e nevoie de instituţii mai puternice.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.