Rusia este cel mai mare furnizor de petrol al Chinei pentru a treia lună consecutiv

Data actualizării: Data publicării:
Sondă petrolieră.
Sondă petrolieră. Foto: Profimedia Images

Rusia este, pentru a treia lună consecutiv, cel mai mare furnizor de patrol al Chinei, clienții chinezi fiind beneficiarii unor prețuri foarte reduse la combustibil, în condițiile în care sancțiunile occidentale au tăiat accesul rușilor la piața occidentală. Având în vedere că beneficiază de prețuri mici de la ruși, chinezii au redus achizițiile mai scumpe, din țări precum Angola sau Brazilia.

Sancţiunile occidentale impuse Rusiei în urma invadării Ucrainei au determinat mulţi importatori de petrol să taie legăturile comerciale cu Moscova, astfel încât preţurile spot pentru ţiţeiul rusesc au scăzut semnificativ. În februarie, în urma întâlnirii dintre oficialii ruşi şi chinezi, cele două ţări au anunţat că prietenia lor „nu are limite”.

Datele Administraţiei Vămilor din China arată că importurile de petrol rusesc, inclusiv livrările prin conducta East Siberia Pacific Ocean (ESPO) şi cele pe mare din porturile ruseşti, au totalizat 7,15 milioane de tone luna trecută, un avans de 7,6% faţă de anul trecut, conform Reuters, citat de Agerpres.

Totuşi, livrările ruseşti în iulie, echivalentul a aproximativ 1,68 milioane de barili pe zi (bpd), sunt sub nivelul record din mai, de aproape două milioane bpd. China este cel mai mare cumpărător de petrol rusesc.

China a importat 6,56 milioane de tone de petrol din Arabia Saudită luna trecută, sau 1,54 milioane bpd, uşor sub nivelul din iulie 2021. Este cel mai redus nivel de petrol importat de China din Arabia Saudită în ultimii peste trei ani.

În primele şapte luni din 2022, importurile din Rusia au totalizat 48,45 milioane de tone, un avans anual de 4,4%, în timp ce Arabia Saudită a livrat Chinei 49,84 milioane tone, cu 1% mai puţin decât în urmă cu un an.

În iulie, importurile Chinei de ţiţei au scăzut cu 9,5% faţă de perioada similară din 2021, deoarece rafinăriile şi-au redus stocurile şi cererea internă de combustibil s-a redresat mai lent decât se estima.

Importurile din Angola şi Brazilia au scăzut cu 27% şi, respectiv, cu 58%.

Editor : Adrian Dumitru

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri