Coreea de Nord a început modernizarea aparatului său de propagandă în ultimele luni – numeroase conturi de Youtube și Twitter care promovează țara și care popularizează o imagine mai bună a ei au apărut în ultima vreme, în spatele acestora aflându-se guvernul de la Phenian, relatează BBC.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Ri Chun-Hee, prezentatoarea buletinului de știri de la televiziunea de stat nord-coreeană, fața propagandei nord-coreene de decenii, contrastează puternic cu Un A, o tânără vloggeriță care publică clipuri pe Youtube, în limba engleză, despre viața din capitala Phenian.
Spre deosebire de stilul vechi al propagandei, Un A este carismatică și pare autentică.
„Această operațiune este centrată aproape în totalitate pe femei frumoase. Tipul specific de sex-appeal nord-coreean este introdus în această campanie. Se încearcă schimbarea felului în care oamenii percep Coreea de Nord.
Această campanie reprezintă o nouă încercare de a lupta împotriva mesajului anti-nord-coreean care a devenit prevalent în media occidentală. Încearcă să ajungă la publicul tânăr de pe Twitter și Youtube și să prezinte cât de modernă este Coreea de Nord. Cu toate acestea, conținutul este încă foarte plin de propagandă”, spune Colin Zwirko, jurnalist care se ocupă, la Seoul, de informații și știri din Coreea de Nord.
„Coreea de Nord a început această campanie, cred eu, începând cu 2014, când ONU a publicat raportul cu privire la situația respectării drepturilor omului din această țară, bazat pe interviuri cu nord-coreeni care au părăsit țara. Acum, Coreea de Nord oferă acest acces, dar oferă un acces mediat, artificial. Spre exemplu, când privim imaginile dintr-un vlog care arată un carnaval, observăm că sunt mult mai mulți adulți decât copii, iar toată lumea pare că este de aceeași vârstă.
Imaginile de la un restaurant sunt în același stil – nimeni nu este în restaurant, cu excepția a doi angajați și doi clienți care mânăncă, amândoi singuri. Totul pare foarte regizat până în punctul în care arată extrem de artificial”, explică Sandra Fahy, expertă în situația din peninsula coreeană.
Editor: Adrian Dumitru