Galerie Foto Primele imagini surprinse după cutremurul puternic din Creta. Un mort, mai mulți răniți și clădiri dărâmate
Data actualizării: Data publicării:
Cutremur puternic în Creta FOTO: Profimedia Images
Un muncitor care lucra într-o biserică a murit după ce clădirea s-a prăbuşit în urma puternicului seism care a zguduit luni insula Creta din Grecia şi a provocat rănirea altor nouă persoane, a declarat un reprezentant al Protecţiei Civile.
Cutremurul, cu magnitudinea 5,8 conform Institutului Geodinamic de la Atena, respectiv 6 potrivit Institutului american de geofizică (USGS), s-a produs la ora 6:17 GMT, la 23 km de Heraklion, capitala Cretei.
Seismul a afectat îndeosebi localitatea Arkalohori, unde a fost consemnat decesul şi unde au fost înregistrate pagube însemnate, a declarat Spiros Georgiou, responsabil în cadrul biroului de presă al Protecţiei Civile. Nouă persoane au suferit răni uşoare, a precizat responsabilul.
Epicentrul cutremurului, situat la o adâncime de 10 km, a fost înregistrat la 346 kilometri sud de capitala Greciei, potrivit Institutul de geodinamică al Observatorului din Atena.
Imaginile difuzate de televiziunea publică elenă ERT au prezentat pagube importante, în special prăbuşirea unor case vechi din Arkalohori şi din alte sate din regiune, în apropiere de Heraklion.
„Este un cutremur la care nu ne aşteptam; pentru moment sunt replici de 4,5”, a indicat seismologul Efthymis Lekkas, preşedintele agenţiei de protecţie la cutremure, citat de agenţia de presă elenă ANA.
Ministrul Protecţiei Civile, Christos Stylianides, însoţit de Efthymis Lekkas şi de o echipă din cadrul serviciilor contra dezastrelor naturale (Emak) urmează să se deplaseze în Creta în următoarele ore, potrivit canalului ERT.
Grecia este străbătută de importante falii geologice, iar cutremurele sunt frecvente în această regiune.
Ultimul seism mortal s-a produs la data de 3 martie în centrul Greciei, în Elassona, lăsând în urmă un mort şi zece răniţi, precum şi pagube extinse.
La 30 octombrie 2020, un cutremur cu magnitudinea 7 produs în Marea Egee, între insula Samos din Grecia şi oraşul Izmir din Turcia, s-a soldat cu 114 morţi Turcia şi două decese în Samos.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.