Galerie Foto Portugalia a relaxat restricţiile, iar magazinele au fost luate cu asalt în prima zi
Data actualizării: Data publicării:
Portugalia a relaxat de luni restricţiile, iar magazinele au fost luate cu asalt. Foto: Profimedia Images
Cozile la intrarea în magazine, mai ales la cele de haine, la primele ore ale zilei de luni, au marcat trecerea la o nouă fază de relaxare a restricţiilor în Portugalia, cea de-a treia, care permite printre altele ridicarea storurilor pentru toate centrele comerciale şi reînceperea cursurilor cu prezenţă fizică pentru elevii de peste 15 ani şi studenţi, relatează EFE, citată de Agerpres.
Cozile au fost vizibile la mai multe intrări ale magazinelor care până luni au fost închise, în special cele de peste 200 de metri pătraţi şi cele aflate în interiorul centrelor comerciale, care au putut reveni la normalitate după aproape trei luni de la intrarea ţării în lockdown.
Cu o incidenţă de 71,6 cazuri la 100.000 de locuitori, Portugalia cu o populaţie de 10 milioane de locuitori, a intrat de luni în penultima fază de relaxare a restricţiilor cu reluarea cursurilor cu prezenţă fizică pentru elevii de peste 15 ani - cei mici deja începuseră şcoala - şi pentru studenţi.
În total 300.000 de elevi de liceu şi 400.000 de studenţi se vor întoarce în bănci, deşi la centrele universitare agitaţia a fost mai mică luni dimineaţă, având în vedere că frecvenţa pentru studenţi este mixtă cu prezenţă fizică şi cursuri online.
A fost linişte şi în alte locuri precum cafenele, cofetării şi restaurante care de luni vor putea servi clienţii şi în interior, deşi temperaturile primăvăratice i-a determinat pe lusitani să prefere terasele.
Nu sunt singurele schimbări: de luni s-au redeschis şi cinematografele, teatrele şi sălile de spectacol şi sunt permise evenimente precum nunţi şi botezuri cu o limită de 25 la sută pentru persoane.
Fac excepţie şase dintre cele 308 de municipii ale ţării, unde incidenţa este de 120 de cazuri la 100.000 de locuitori. În aceste localităţi sunt deschise doar magazinele mici iar localurile servesc doar pe terasă. Alte patru municipii, unde incidenţa este de peste 240 de cazuri la 100.000 de locuitori, magazinele şi restaurantele sunt închise şi sunt posibile doar serviciile de delivering.
Portugalia se află în prezent în stare de urgenţă, iar situaţia se va prelungi până la cel puţin 30 aprilie. Frontiera terestră cu Spania este închisă până la 1 mai.
De la începerea pandemiei, Portugalia a înregistrat 16.945 de decese şi 831.001 cazuri de COVID-19.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.