Deocamdată are un traseu scurt, doar 130 de metri între două gări, Lyon şi Austerlitz, dar autorităţile vor să extindă folosirea lui. Mai ales că îşi propun să reducă poluarea şi aglomeraţia care au sufocat metropola în ultimele luni.
Autobuzul este mic, dar inteligent. Nu are nevoie de şofer: merge singur, ghidat de GPS şi senzori, aşa că pietonii nu au motiv să se teamă de el.
Marion Lheritier, director de comunicare Easymile: „Acest vehicul se adaptează condiţiilor din jur, de exemplu şi trecerilor de pietoni pe care le întâlneşte aşa că va încetini şi chiar va frâna de urgenţă dacă o persoană ar sări în faţa lui”.
Singurele inconveniente ale autobuzului electric fără şofer sunt legate de viteza foarte mică de deplasare, de doar 15 kilometri pe oră şi de numărul redus de pasageri, doar şase. Avantajele sunt însă evidente.
Jose Gomes, angajat RATP: „Nu poluează şi poate fi parcat mult mai uşor”.
Până pe 7 aprilie, călătoria cu autobuzul electric fără şofer este gratuită. Dacă experimentul se dovedește de succes, proiectul ar putea fi extins şi în alte oraşe pentru a reduce aglomeraţia şi poluarea. Aerul toxic reprezinta a treia cauză de deces ce poate fi prevenită şi cu toate acestea este responsabilă pentru 48.000 de decese pe an în Franţa.