Petrolierele rusești au găsit un nou loc pe mare unde pot transfera țițeiul, ocolind sancțiunile internaționale

Data actualizării: Data publicării:
profimedia-0695452606
Foto: Profimedia Images

În urma presiunilor forţele navale greceşti, traderii de petrol rusesc au găsit un nou loc în care pot transfera ţiţeiul de pe o navă pe alta în Marea Mediterană, o dovadă a cât de dificilă este oprirea acestei activităţi care a alarmat organismele de reglementare şi guvernele europene, transmite Bloomberg, preluat de Agerpres.

Tancurile care transportă petrol rusesc sunt în mijlocul procesului de transfer al ţiţeiului pe alte tancuri în apropiere de portul marocan Nador la Marea Mediterană, arată datele colectate de Bloomberg. Începând de luna trecută, forţele navale greceşti au efectuat manevre în zona unde anterior acest transfer al ţiţeiului de pe o navă pe alta se derula, în încercarea de a pune capăt acestei practici.

Potrivit datelor Bloomberg, Rolin un tanc petrolier de tip VLCC primeşte în prezent petrol de pe tancul petrolier mai mic Serendi în apropiere de portul Nador. Este pentru prima dată când în acest loc are loc aşa-numitul transfer de tip ship-to-ship al petrolului rusesc. Serendi este un petrolier de tip Aframax. Alte două tancuri petroliere similare, Ocean AMZ şi Sea Fidelity, au ajuns şi ele la Nador. Luna trecută, toate aceste trei nave au încărcat aproximativ 730.000 de barili de ţiţei Urls din portul rusesc Primorsk de la Marea Baltică.

Cu toate acestea, noul loc unde se face transferul ţiţeiului rusesc este aproape de enclava spaniolă Melilla, ceea ce creşte şansele ca autorităţile de la Madrid să repete măsurile pe care le-a adoptat anterior pentru a bloca activităţile similare derulare cu aproximativ 140 de mile mai la vest, în apropiere de Ceuta, cealaltă enclavă spaniolă. Acele măsuri au pus punct în cele din urmă transferului de ţiţei rusesc de pe o navă pe alta.

Toate aceste locaţii demonstrează cum Rusia a putut să ocolească sancţiunile occidentale. Transferul de petrol de pe o navă pe alta în apele internaţionale implică nave care nu au legătură cu companii din ţările membre ale G7. Acest lucru este important pentru că ţările G7 le permit firmelor lor să ofere servicii, inclusiv shipping şi asigurări, numai dacă barilul de petrol se vinde pentru un preţ de maxim 60 de dolari.

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri