Echipajul de pe Ever Given este blocat de trei săptămâni pe nava pe care Egiptul a confiscat-o în așteptarea despăgubirilor de 916 milioane de dolari, despre care spune că este costul operațiunii de punere pe linia de plutire.
Cei 26 de membri ai echipajului nu pot părăsi nava, deoarece autoritățile egiptene au confiscat-o în așteptarea uriașei sume de la proprietarii și operatorii săi.
Experții maritimi spun însă că cererile financiare ale Egiptului sunt mult prea mari, ceea ce sugerează începutul unui conflict pe această temă.
Un reprezentant al sindicatului care îi reprezintă pe cei 26 de membri ai echipajului a susținut pentru Business Insider că oamenii nu pot fi ținuți ca monedă de schimb pentru răscumpărare și că asta este o situație neobișnuită pentru marinarii ale căror nave sunt prinse în conflicte de natură legală.
Nava Ever Give, este sechestrată din 13 aprilie. Întrucât compania japoneză de la care este așteptată uriașa sumă contestă cererea, nu există niciun indiciu imediat că echipajul va putea pleca în curând.
Citește și: Pierderile provocate de blocarea navei Ever Given în Canalul Suez sunt estimate la un miliard de dolari
"Aceștia sunt profesioniști care nu au nimic de-a face cu acest incident și nu ar trebui ținuți ca răscumpărare", a declarat pentru The Guardian Abdulgani Serang, liderul Uniunii Naționale a Marinarilor din India.
El a adăugat că oamenii nu trebuie implicați în această problemă spinoasă a negocierilor și că trebuie lăsați să plece. Potrivit lui Serang, marinarii sunt în sănătoși, dar îngrijorați.
Autoritatea Canalului Suez (SCA) a transmis în 15 aprilie că doi dintre cei 26 de membri ai echipajului navei au fost lăsați să plece "pentru motive personale urgente".
Serang a precizat că speră ca încă trei marinari să fie lăsați să plece deoarece contractele lor expiră în curând.
Egiptul cere cele 916 milioane de dolari pe motiv că blocarea Canalului Suez i-a afectat atât veniturile comerciale, cât și reputația.
Compania de asigurări care reprezintă proprietarii Ever Given spune însă că Egiptul nu a oferit o justificare plauzibilă pentru această creanță "extraordinar de mare".
"Suntem, de asemenea, dezamăgiți de comentariile făcute de SCA că nava va fi reținută în Egipt până la plata compensației și că echipajul ei nu va putea părăsi nava în acest timp", a adăugat compania.
De altfel, în cercul companiilor de asigurări maritime se consideră că această sumă cerută de Egipt este "umflată exagerat și revoltătoare".
Editor : Georgiana Marina