Un bărbat de 40 de ani, practicant de zborul cu wingsuit, a fost decapitat de aripa aeronavei din care a sărit, la o înălțime de peste 4.000 de metri, în sudul Franței, informează BFMTV, care citează informații din timpul procesului privind accidentul teribil petrecut în 2018. Pilotul aeronavei, Alain C., este judecat acum, fiind acuzat de omor prin imprudență.
Nicholas Galy, un inginer aeronautic cu mare experiență în sărituri de la înălțime, a fost decapitat în timpul accidentului din iulie 2018 de aeronava pilotată de Alain C. Acesta din urmă riscă acum o pedeapsă de 12 luni de închisoare cu suspendare, la cererea procurorilor.
Avionul lui Alain C, angajat al unei școli de parașutism, îl transporta pe Galy, un alt practicant de wingsuit și câțiva parașutiști deasupra regiunii Bouloc-en-Quercy.
După ce au sărit pasagerii, Alain C. a început o coborâre rapidă. În acest timp, cei doi praticanți de wingsuit își încheiaseră căderea liberă și începuseră să planeze. Atunci, Galy a fost lovit de aeronavă cu aripa, provocându-i moartea și declanșarea parașutei de urgență.
O cameră video montată pe costumul celui de-al doilea practicant de wingsuit a surprins momentul accidentului și filmarea a ajuns în instanță.
Alain C. a declarat la tribunal că îi pierduse din raza vizuală pe Galy și celălalt bărbat după ce săriseră din avion, însă că acest lucru era normal și că a pilotat avionul departe de zona pe unde credea că vor plana.
Alain C. și victima nu discutaseră înaintea zborului traiectoriile planificate de fiecare, relatează BFMTV.
"Spre deosebire de parașutiști, care sunt în cădere liberă, este mai complicat cu practicanții de wingsuit pentru că ei se deplasează mai mult în linie dreaptă", a spus Alain C. la tribunalul din Montauban. El a adaugat că se aștepta ca Galy să fie în altă parte și că acesta nu urmase "traseul previzibil și că nu ar fi trebuit să se afle pe acel traseu".
"Ei nu coboară mult și pot intra în raza aeronavei", a declarat pilotul, care nu se consideră vinovat, însă este contrazis de procurori.
Totodată, au fost descoperite nereguli legate zborul din 2018. Licența lui Alain C. de pilot avea o restricție medicală în acel moment care îi interzicea să zboare singur. Pilotul a recunoscut că licența lui de pilot era invalidă în ziua accidentului.
Verdictul în acest caz va fi anunțat în noiembrie.
Editor : V.M.