Un canal de legătură între Pacific şi Atlantic ar urma să fie construit în Nicaragua de o companie chineză

Data publicării:
nicaragua chinezi

 

Canalul navigabil pe care Nicaragua vrea să-l construiască va avea o lungime de 286 de kilometri. Pe lângă el, Canalul Panama, cu cei 80 de kilometri ai săi, va părea scurt. Autorităţile din Nicaragua au acordat proiectul canalului în concesiune pe 50 de ani companiei chineze HKND, înregistrată în Hong Kong.

Această alegere este cel puţin ciudată, întrucât compania chineză este abia înfiinţată, iar şeful său se ocupă cu afaceri în domeniul telecomunicaţiilor. Presa străină punctează că, în momentul de faţă, proiectul nu are informaţii financiare detaliate şi niciun traseu vizat pentru canal. Liderii opoziţiei din Nicaragua susţin că asiaticii au experienţă şi bani pentru realizarea acestui proiect, iar susţinătorii lui consideră că un asemenea proiect ar schimba la faţă economia ţării.

Opozanţii canalului spun însă că proiectul este o fantezie propusă de preşedintele Daniel Ortega drept soluţie pentru problemele ţării. Nicaragua rămâne cel mai sărac stat al Americii Latine, în ciuda creşterii economice din ultimii ani, bazându-se pe împrumuturi externe pentru a-şi susţine cheltuielile. Partidul preşedintelului din Nicaragua este cunoscut pentru relaţiile bune pe care le întreţine cu liderii din Venezuela.

Dacă va fi realizat, canalul Nicaragua ar aduce bani frumoşi chinezilor - şi nu statului central-american. Doar o mică parte din veniturile generate ar urma să fie încasate la bugetul de stat. Însăşi fezabilitatea proiectului din Nicaragua este pusă sub semnul întrebării.

Lucrările ar urma să dureze mai bine de zece ani. Până atunci, transportatorii de mărfuri au oricum şi alte rute disponibile.

Topirea gheţarilor ar deschide o rută nordică de transport, care va fi o alternativă la traversarea Americilor printr-un canal, iar Canalul Panama îşi va dubla capacitatea în curând, în urma unei investiţii de cinci miliarde de dolari.

Peste 300 de milioane de tone de mărfuri trec anual prin Canalul Panama. Vreme de aproape 100 de ani, el a oferit cea mai rapidă cale de acces între Oceanul Pacific şi Atlantic. Un cargo este taxat cu 150.000 de dolari pentru trecerea prin canal. Anul trecut, aici s-au realizat venituri de 1 miliard de dolari.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Tor-M2
Rusia a trimis sisteme antiaeriene Tor-M2 în Belarus. „Un exemplu clar al cooperării noastre fructuoase”
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...