O cafenea din Florența a fost amendată cu 1.000 de euro după ce un client a fost luat prin surprindere de prețul unei cești de espresso.
Clientul a sunat la poliție după ce i s-au cerut 2 euro pentru o ceașcă minusculă cu cafea decofeinizată la Ditta Artigianale, cafenea din centrul orașului toscan. Bărbatul s-a plâns că prețul nu era afișat în meniul din spatele tejghelei. Tocmai această scăpare i-a adus amenda administratorului cafenelei, care este una foarte cunoscută și foarte apreciată, relatează The Guardian.
Francesco Sanapo, proprietarul Ditta Artigianale, a povestit despre amendă pe rețelele sociale și și-a apărat cafeaua, despre care spune că provine dintr-o mică plantație din Mexic și „este pregătită cu mare grijă de barmanii mei”. El a mai spus că prețul acelui sortiment de cafea era afișat într-un meniu digital.
„M-au amendat pentru că cineva s-a simțit jignit pentru că a plătit 2 euro pentru o cafea decofeinizată (care implică un proces de extracție a apei). Poți să crezi așa ceva?”, a spus Sanapo într-un clip, în timp ce ținea amenda de la poliție în mână. „Chiar și în zilele noastre cineva se poate enerva atât de mult încât să mobilizeze poliția, care ne găsește vinovați din cauza unei legi învechite. Această lege trebuie schimbată, pentru că altfel 99,9% din baruri și restaurante ar avea dificultăți.”
În Italia, costul mediu al unui espresso este de 1 euro, deși peste 70% din baruri au crescut prețurile la începutul anului din cauza problemelor lanțului de aprovizionare și a recoltelor slabe. Asociațiile comerciale au avertizat că prețul unui espresso ar putea crește la o medie de 1,50 euro în acest an.
Sanapo a spus că Ditta Artigianale a fost oarecum „revoluționară” când a perceput 1,50 euro pentru un espresso atunci când barul s-a deschis, în 2013. „Au existat reacții negative și pozitive, dar până acum nu am fost niciodată amendat”, a spus el. „Nimeni nu ar mai trebui să fie scandalizat că plătește 2 euro pentru un espresso”, a adăugat el, invocând creșterea costului materiilor prime.
Filiala din Florența a Confartigianato, o asociație pentru întreprinderile mici, a luat apărarea barului. „Este ceva care ne amărăște profund”, a spus președintele acesteia, Alessandro Vittorio Sorani. „Se depune multă muncă pentru a oferi un produs de calitate. Calitatea aduce beneficii tuturor.”
Și unii dintre clienții barului au sărit în apărarea acestuia. „Dacă acest client ar merge la Londra, ar chema serviciile secrete”, a scris un client pe Facebook.
Editor : D.C.