Tentativa de asasinat asupra lui Donald Trump a generat apariţia unui val de de produse comercializate în mediul online, cu o fotografie a candidatului la Preşedinţia Statelor Unite imediat după ce a fost împuşcat şi sloganuri precum "Antiglonţ", "Legendele nu mor niciodată", "Rănit, dar nu ameţit" sau "Împuşcătura mă face mai puternic", relatează Reuters. Pe de altă parte, pe acest val de entuziasm în rândul simpatizanților lui Donald Trump, și coechipierul lui în alegeri, J. D. Vance, se bucură de o creștere a vânzărilor pentru cartea sa, după ce a fost anunțat drept partener în alegeri și posibil vicepreședinte, în cazul în care fostul președinte republican câștigă din nou postul de la Casa Albă.
Tricourile inscripţionate cu imagini cu Trump ridicând pumnul în aer în timp ce sângele îi curge pe faţă au devenit virale, fiind comercializate cu preţuri cuprinse între 9 şi 40 de dolari, scrie Reuters.
Bucuroși de vânzare
La câteva ore după împuşcături, companii şi vânzători independenţi s-au grăbit să creeze sloganuri şi produse - majoritatea înfăţişându-l pe candidatul republican la Preşedinţie sfidător -, ultimele dintr-o lungă serie de produse Trump.
"(Vânzările) mi-au depăşit aşteptările. Nu mă aşteptam ca Trump să aibă atât de mulţi fani", a declarat Zhong Jiachi, proprietarul Paxinico, un comerciant de îmbrăcăminte de pe reţeaua Douyin, versiunea chineză a Tiktok, care a vândut în 24 de ore aproximativ 40 de tricouri cu imaginea lui Trump, imediat după ce acesta a fost împuşcat.
Li Jinwei, în vârstă de 25 de ani, care vinde produse pe platforma Taobao a Alibaba, a declarat pentru media din Hong Kong că a avut nevoie de doar aproximativ o jumătate de minut pentru a produce un tricou cu Trump la fabrica ei din China. "Am pus tricourile pe Taobao imediat ce am văzut ştirile despre împuşcături, deşi nici măcar nu le imprimasem încă, şi în trei ore am avut peste 2.000 de comenzi, atât din China, cât şi din Statele Unite", a declarat ea.
A existat precedent în 2023
Privirea furioasă a lui Trump îndreptată spre cameră, care figurează pe multe dintre produsele anterioare cu imaginea sa, seamănă cu postura sa caracteristică din "The Apprentice", reality show-ul de televiziune în care a apărut timp de mai mulţi ani.
În 2023, o fotografie cu chipul lui Trump a fost transformată rapid în tricouri, pahare, căni, postere şi chiar în figurine "bobblehead" de către prieteni şi duşmani deopotrivă.
Sâmbătă, susţinătorii candidatului republican la alegerile prezidenţiale americane din noiembrie au adoptat rapid fotografia lui Trump realizată imediat după ce un tânăr de 20 de ani a tras asupra sa de pe un acoperiş.
Fostul preşedinte american ţinea un discurs electoral în Butler, Pennsylvania - un stat-cheie în alegerile din 5 noiembrie - când s-au auzit împuşcăturile. Trump a fost lovit în urechea dreaptă şi a sângerat vizibil.
Pe valul simpatiei
Cât despre partenerul lui Trump în cursa pentru Casa Albă, acesta beneficiază direct de pe urma simpatiei față de Trump. El încasează bani din vânzarea cărții sale.
Cartea sa, ”Hillbilly Elegy”, l-a transformat nu numai într-un autor de bestselleruri, ci și într-un comentator solicitat, care a fost chemat frecvent să explice atracția lui Donald Trump pentru alegătorii albi din clasa muncitoare. Acum, după ce a fost anunțat drept coechipier cu Trump, cartea lui se vinde ca pâinea caldă: a urcat de pe locul 220 pe locul 1 în topul celor mai bine vândute cărți de pe Amazon după ce Trump i-a propus senatorului să devină partenerul său în cursa prezidențială.
Marți, pe site-ul marketplace-ului, pe primul loc în lista celor mai bine vândute cărți se află memoriile lui Vance în format de broșură, iar pe locul doi - în format cartonat.
Editor : Marina Constantinoiu