Seria tragediilor aviatice a fost deschisă pe 8 martie, când un avion Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines, cu indicativul MH 370, a decolat din Kuala Lumpur, cu destinaţia Beijing. Aeronava nu a mai ajuns la destinaţie. La bord se aflau 239 de persoane, majoritatea cetăţeni chinezi. Autorităţile din mai multe state asiatice şi din Australia au demarat imediat căutările avionului, însă nici până astăzi nu a fost găsit.
Câteva luni mai târziu, pe 17 iulie, un alt Boeing 777 al Malaysia Airlines a fost doborât în apropiere de oraşul ucrainean Doneţk de o rachetă trasă de rebelii rusofoni. La bordul avionului se aflau 298 de oameni, cei mai mulţi, 193, fiind olandezi. Unul dintre pasageri era şi canadian de origine română. La aproape cinci luni de la tragedie, ancheta în acest caz înaintează cu anevoie. Nu au fost identificate toate victimele şi nici până acum nu s-a aflat cine a fost mâna care a lansat racheta ucigaşă.
La nici o săptămână de la tragedia din Ucraina, un alt avion s-a prăbuşit în Taiwan. Aparatul unei companii taiwaneze s-a prăbuşit înainte de aterizarea pe aeroportul de pe Insula Penghu, din cauza vremii nefavorabile. În accident au murit 48 de oameni din cei 58 aflaţi la bord.
La o zi de la tragedia din Taiwan, un avion McDonnell Douglas al companiei Air Algerie care a plecat din Burkina Faso cu destinaţia Alger, s-a prăbuşit la o oră de la decolare în nordul statului Mali. La bordul avionului se aflau 110 pasageri şi şase membri ai echipajului.
Nu trecuse nici o lună de la tragedia din Mali, când un alt accident a avut loc în Iran. 38 de oameni au murit, după ce un avion de pasageri s-a prăbuşit la scurt timp după decolarea din Teheran.
În total, în mai puţin de cinci luni, 704 oameni şi-au pierdut viaţa. Bilanţul tragic vine chiar în anul în care a fost marcată cea de-a 100-a aniversare a aviaţiei comerciale.