Primul zbor comercial pur electric din lume a avut loc în Canada, în premieră mondială pentru industria aeronautică, informează BBC.
Un hidroavion electric operat de Harbour Air și magniX a decolat cu șase pasageri la bord și a efectuat un zbor de 15 minute.
Cele două companii au descris zborul de test ca fiind un prim pas în construirea unei "primei flote de avioane electrice comerciale".
Trecerea la propulsia electrică ar reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon din sectorul aeronautic.
Zborul a fost efectuat cu un avion DHC-2 de Havilland Beaver capabil să transporte șase persoane, echipat cu sistem de propulsie care dezvoltă 750 de cai-putere.
Lansată la spectacolul aviatic de la Paris din 2019, compania australiană magniX a spus că sistemul său de propulsie vrea să ofere "un mod curat și eficient de a propulsa avioane".
Compania aeriană Harbour Air intenționează să-și electrifice întreaga flotă până în 2022.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Trecerea la propulsie electrică este văzută drept una din principalele căi de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul aviatic.
Un sondaj efectuat recent de banca elvețiană UBS a dezvăluit că oamenii încep să renunțe la zborurile cu avionul din cauza efectului pe care avioanele îl au asupra mediului înconjurător. Cu toate acestea, zborurile pe distanțe lungi cu avioanele electrice rămân o mare problemă, pentru că în timp ce motoarele electrice, generatoarele și sistemele de distribuiție au avansat rapid, tehnologia bateriilor nu a ținut pasul.
O aeronavă precum cea care a efectuat zborul din Vancouver ar putea zbura doar 160 de kilometri pe baza bateriilor.
Editor web: Vlad Mironescu