În partea din faţă a avionului a fost detectat fum înainte de prăbuşire, ceea ce duce cu gândul la o problemă tehnică şi nu la un atentat terorist, cum se credea anterior. Analizarea cutiilor negre a fost posibilă după ce acestea au fost transferate la un laborator din Franţa, deoarece în Egipt nu au putut fi decriptate.
Pe 19 mai, avionul Airbus 320 care plecase din Paris cu destinaţia Cairo, cu 66 de oameni la bord, s-a prăbuşit în Marea Mediterană. Este vorba de 30 de cetăţeni egipteni, de 15 francezi şi de cetăţeni din Marea Britanie, Belgia, Irak, Kuwait, Arabia Saudită, Sudan, Ciad, Portugalia, Algeria şi Canada. Epava aeronavei a fost detectată abia pe 15 iunie
La scurt timp după prăbuşire, Ehab Azmy, directorul furnizorului public de servicii privind navigaţia aeriană din Egipt, a susţinut că avionul avea un curs normal de navigaţie la altitudinea de 11.000 de metri înainte de a dispărea de pe radar. Asta după ce ministrul grec al Apărării declarase că avionul a efectuat două viraje bruşte - unul de 90 de grade la stânga şi un altul de 360 de grade la dreapta, la o altitudine de peste 11.000 de metri, înainte de a se prăbuşi.
S-a vorbit încă de la început despre un incendiu care ar fi izbucnit la bortd, dar anchetatorii egipteni nu au exclus nici ipoteza unui atac terorist.
Citiţi şi:
Compensaţii de câte 25.000 de dolari pentru familiile victimelor din avionul EgyptAir