Plătită să nu facă nimic timp de 20 ani, o franțuzoaică a dat în judecată compania la care este angajată: M-au băgat în dulap

Data actualizării: Data publicării:
birouri intr-o companie
Plătită să nu facă nimic timp de 20 ani, o franțuzoaică a dat în judecată compania la care este angajată FOTO: Shutterstock

Angajată încă din 1993 la o mare companie de telecomunicații din Franța, o femeie spune că din 2004 este plătită ca să nu facă nimic. Spune că în acești 20 de ani nu a primit nicio sarcină de serviciu, nu a avut birou și nici colegi, deși în mod constant a cerut să i se dea de lucru. Acum, Laurence Van Wassenhove a depus o plângere împotriva companiei și a patru directori, spunând că este „o chestiune de demnitate”.

Laurence Van Wassenhove este o angajată „fantomă” sau „o secretară proscrisă”, așa cum se descrie ea, potrivit La Depeche. Hemiplegică din naștere și epileptică, Laurence a fost recrutată în 1993 pentru un post de secretară la resurse umane în cadrul France Telecom (înainte ca aceasta să fie achiziționată de o mare companie privată) și spune că a fost fascinată la început de jobul ei.

Angajatorul ei inițial știa că suferă de paralizie parțială a feței și a membrelor, dar și de epilepsie, și i-a oferit o poziție adaptată condițiilor ei medicale. A lucrat ca secretară în departamentul de HR până în 2002 când a cerut să fie transferată într-o altă regiune a Franței, ca să fie aproape de casă.

Solicitarea ei a fost aprobată, dar noul ei loc de muncă nu a fost adaptat nevoilor ei, iar un raport al serviciului de medicină a muncii a confirmat acest lucru. În ciuda acestui raport, Orange nu a făcut nicio ajustare la locul de muncă, preferând să-i plătească salariul integral pentru următorii 20 de ani, fără să-i dea nimic de făcut.

Compania a ignorat-o în mod constant pe Van Wassenhove, astfel că femeia a raportat situația la inspecția muncii și la Autoritatea pentru Lupta împotriva Discriminării. În 2015, un mediator desemnat de Orange a fost mandatat să rezolve situația, dar lucrurile nu s-au îmbunătățit deloc, iar compania a continuat să o plătească fără să-i atribuie sarcini. Avocatul ei susține că gigantul telecom a încercat astfel să o constrângă să renunțe la locul de muncă.

„Preferă să o plătească decât să o pună la treabă”, a spus avocatul lui Laurence, adăugând că femeia a depus o plângere împotriva companiei și a patru dintre managerii acesteia pentru „hărțuire morală și discriminare la locul de muncă legate de starea de sănătate”.

„Munca pentru o persoană cu dizabilități înseamnă a avea un loc în societate, recunoaștere, legături sociale”, a spus avocatul femeii. Astfel, lui Laurence Van Wassenhove i-au fost refuzate toate acestea „fiind pusă la dulap” timp de 20 de ani, în speranța că într-un final va renunța.

La Dépêche a contactat angajatorul în legătură cu cazul lui Van Wassnehove, iar compania a spus că a făcut totul pentru a se asigura că femeia lucrează în cele mai bune condiții posibile. Compania a mai susținut că a ținut cont de „situația socială” a femeii și că i-a plătit în mod regulat salariul integral, plus câteva ajutoare nerambursabile. „O întoarcere la locul de muncă într-un post adaptat” se pare că ar fi fost planificată, dar nu s-a materializat niciodată, întrucât angajata era deseori în concediu medical, a mai precizat compania.

În iulie 2023, avocatul femeii, David Nabet-Martin, a notificat compania cu privire la situația clientei sale, iar într-un final aceasta a depus plângerea oficială. „Clienta mea a fost victima discriminării și excluderii la locul de muncă din 2004”, a spus avocatul.

Avocatul a mai spus că în cele două decenii în care Laurence Van Wassenhove a fost marginalizată, ea nu a avut șansa de a obține o mărire de salariu, astfel că veniturile ei au fost limitate și la fel va fi și pensia. Femeia estimează că astfel a suferit o pierdere financiară de aproximativ 650.000 de euro.

Editor : D.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri