O femeie care s-a dus la spital ca să facă o ecografie pentru care fusese programată cu câteva luni înainte, a aflat cu stupoare că „era moartă”, iar acum cere explicații pentru confuzia creată, care i-a încurcat viața.
Angajații de la un spital din Bridlington, Anglia, i-au spus lui Susan Johnson că, potrivit evidențelor lor, era moartă de patru luni. Bineînțeles, Susan n-a mai putut să facă ecografia, însă confuzia creată i-a provocat neplăceri și mai mari, cum ar anularea alocației pentru îngrijirea soțului ei care are dizabilități, potrivit BBC.
Seviciul Național de Sănătate din Anglia a spus că este conștient de problemele pe care le implică o înregistrare incorectă a morții. În cazul lui Susan, problema a fost rectificată ulterior de medicul de familie.
Susan Johnson, din Scarborough, s-a prezentat la spital la programarea pentru ecografie în martie 2023. „Le-am dat trimiterea și primele lor cuvinte au fost: „Oh, dar tu ești moartă”. Nu mi-a venit să cred. Am fost în stare de șoc. Apoi au completat ceva în computer și mi-au spus „pa””, a spus femeia.
Când a ajuns acasă, soțul ei i-a sugerat să își contacteze medicul de familie. Acesta i-a comunicat că s-a produs o confuzie, dar că situația fusese remediată între timp.
Dar când a contactat Departamentul pentru Muncă și Pensii, lui Susan i s-a spus același lucru ca la spital: „Văd în calculator că ești moartă”.
„Am spus că nu sunt moartă din moment ce vorbeau cu mine”, a mai spus femeia.
Din cauza greșelii, veniturile femeii, care este pensionară, au fost suspendate și a durat până ce situația s-a remediat. Însă Susan încă nu știe cum s-a făcut greșeala și cine este responsabil pentru toate neplăcerile ei.
Medicul ei de familie a explicat că a primit un e-mail cu o notificare de la Primary Care Support England (PCSE) prin care a fost informat că Susan trebuie scoasă din evidențe. Însă PCSE spune că nu a fost implicat în problemă și nu este responsabil pentru înregistrarea deceselor, aceasta fiind responsabilitatea medicilor de familie. A spus că, cel mai probabil, acel e-mail s-a trimis în mod automat.
Casa de pensii a confirmat că beneficiile ei au fost suspendate pentru scurt timp în urma notificării incorecte, dar că acestea au fost restabilite imediat.
Rămâne neclar cine a fost responsabil pentru trimiterea e-mailului privind scoterea ei din evidențe și cine a informat mai departe casa de pensii.
Susan, care a depășit momentul și acum este liniștită după o perioadă cu mult stres provocat de această situație, spune că își dorește răspunsuri. „Trebuie să aflu de ce s-a întâmplat, cum și cine a greșit”, a spus ea.
Editor : D.C.