Motivul neobișnuit pentru care WhatsApp a cumpărat pagini întregi de publicitate în ziarele din India
Data publicării:
Serviciul de mesagerie mobilă WhatsApp a plătit pagini întregi de publicitate în presa din India pentru a transmite 'sfaturi simple' pentru reperarea ştirilor false, după un val de linşări legate de 'fake news' virale distribuite pe platformă despre presupuşi răpitori de copii, relatează Agerpres.
Foto: Guliver/GettyImages
Mesageria, proprietate a companiei americane Facebook, este presată de autorităţile indiene pentru a pune capăt propagării acestor zvonuri care au provocat uciderea a peste 20 de persoane în ultimele două luni în India.
Potrivit Ministerului Tehnologiei Informaţiei, guvernul „a indicat categoric că WhatsApp trebuie să acţioneze imediat pentru a pune capăt acestei ameninţări”. Serviciul de mesagerie s-a declarat „şocat” de aceste linşaje, promiţând să acţioneze rapid.
Materialul publicitar publicat în principalele ziare în engleză şi în hindi are titlul: „Împreună putem combate informaţiile false”. Acesta conţine zece sfaturi către utilizatori pentru a face deosebirea dintre zvonuri şi fapte.
„Nu daţi atenţie de câte ori primiţi un mesaj. Faptul că un mesaj este redistribuit de multe ori nu îl face adevărat”, avertizează serviciul de mesagerie.
De asemenea, WhatsApp le sugerează utilizatorilor să verifice informaţiile primite pe surse cu o reputaţie certă şi să nu distribuie mesaje dacă există o îndoială privind autenticitatea lor.
WhatsApp va testa în India un dispozitiv care să semnaleze dacă un mesaj a fost scris de cel care l-a trimis sau acesta pur şi simplu l-a transferat, mod obişnuit de propagare a zvonurilor.
Beneficiind de războiul preţurilor între operatorii de telefonie mobilă, reţelele sociale pătrund acum până în satele cele mai izolate din India. WhatsApp numără peste 200 de milioane de utilizatori activi lunar în ţara de 1,25 miliarde de locuitori.
Primul linşaj în urma zvonurilor propagate pe WhatsApp a avut loc în India în mai 2017, în satul sărac Jharkhand, când mulţimi furioase au linşat opt persoane.
După un an de acalmie, acest flagel a luat amploare de la începutul lunii mai a acestui an, cu episoade de violenţă înregistrate în zece state din India.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.