Lovitură pentru Erdogan. Comisia Electorală a respins solicitarea de renumărare a tuturor voturilor
Data publicării:
Foto: GettyImages
Comisia Electorală din Turcia a respins solicitarea partidului aflat la putere, AKP, de a renumăra toate voturile din 31 de districte din Istanbul, a anunţat marţi un membru al comisiei, astfel că încercarea formaţiunii preşedintelui Recep Tayyip Erdogan de a obţine o renumărare totală în oraş primeşte o lovitură, relatează Reuters, citat Agerpres.
Foto: Gulliver/Getty Images
Şeful statului, care este de asemenea liderul AKP, a spus luni că alegerile au fost afectate de 'crimă organizată' la urne în Istanbul, indicând posibilitatea unei repetări a scrutinului de la 31 martie pentru primăria oraşului, care a fost câştigat, la o diferenţă mică, de candidatul principalului partid de opoziţie, formaţiunea laică CHP.
Comentariile lui Erdogan, care au fost cele mai puternice atacuri de până acum la procesul electoral din cel mai mare oraş al Turciei, au dus la căderea lirei pentru scurt timp şi au influenţa piaţa bursieră din Turcia.
Reprezentantul AKP în Comisia Electorală, Recep Ozel, a declarat presei după o reuniune a comisiei că aceasta a fost de acord cu renumărarea voturilor în doar 51 de urne, răspândite în 21 din cele 39 de districte totale din oraş. Fiecare urnă conţine în general câteva sute de voturi.
Partidul AK a cerut de asemenea o renumărare completă şi în districtul Buyukcekmece, însă comisia nu a analizat încă această solicitare, a spus Ozel. Renumărarea voturilor continuă în restul districtelor.
Partidul lui Erdogan a pierdut deja alegerile pentru primăria capitalei Ankara în faţa principalei formaţiuni de opoziţie, Partidul Republican al Poporului (CHP), şi a contestat în diverse etape numărarea voturilor din Istanbul, care au arătat o victorie la limită a CHP.
AKP, care are rădăcini islamiste, este zguduit de potenţiala pierdere a ambelor oraşe, pe care partidul şi predecesorii săi le-au controlat timp de un sfert de secol. Erdogan însuşi a devenit cunoscut ca primar al Istanbului în anii '90, înainte de a ajunge lider naţional.
Erdogan a susţinut luni că nivelul neregulilor descoperite de partidul său înseamnă că diferenţa de voturi între principalii doi candidaţi la primăria Istanbulului, care este în prezent de mai puţin de 15.000 de voturi într-un oraş de 10 milioane de alegători, este prea mică pentru ca opoziţia să revendice victoria.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.