©FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES
Aplicații precum Line sau Facebook au venit în ajutorul persoanelor afectate de cele două cutremure puternice care au dărâmat case, poduri sau au provocat alunecări de teren.
Hiroki Nishimura și cei șase membri ai familiei sale dormeau în casa lor din Mashiki când cutremurul de sâmbătă le-a dărâmat acoperișul, fiind blocați, cu un spațiu disponibil de 30 de cm, relatează cotidianul Sports Nippon. Studentul în vârstă de 19 ani a povestit cum a reușit să ajungă la smartphone-ul său și să se conecteze la aplicația de mesagerie Line, pentru a-și informa prietenii despre soarta lui, exemplifică AFP.
La o oră după prăbușirea casei, erau salvați și duși la un centru de adăpost.
De asemenea, în pitorescul orășel Minami Aso, personalul hotelului Seifusou s-a folosit de pagina sa de Facebook pentru a oferi date despre cei 50 de clienți și angajați rămași izolați din cauza alunecărilor de teren.
„Geamurile sunt sparte iar pereții fisurați”, a anunțat stabilimentul pe pagina sa oficială de internet. „Rezervele noastre de apă și hrană se vor epuiza după o zi”, au scris responsabilii hotelului, care au însoțit mesajul cu o fotografie a celor sinistrați.
Câteva ore mai târziu armata le-a venit în ajutor, iar ei au postat o imagine cu elicopterul și cuvintele: „Echipa de salvare a sosit! Prioritate clienților! Suntem salvați!”.
Japonia a fost zguduită săptămâna trecută de o serie de cutremure puternice soldate cu câteva zeci de morți, iar autoritățile se tem de un bilanț mai grav, cu oameni care trăiesc îngropați sub dărâmături.