În Venezuela, banii nu mai au valoare. O tunsoare costă cinci banane și două ouă
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Shutterstock
Declarată în incapacitate parţială de plată, Venezuela se confruntă cu o inflaţie uriaşă, estimată de FMI la circa 14.000% în 2018, precum şi o prăbuşire a PIB de 15%. Penuria de alimente şi medicamente a constrâns deja sute de mii de locuitori să fugă din ţară. Cei rămași se descurcă cum pot.
Foto: Shutterstock
Venezuelenii s-au întors la troc, atunci când au nevoie să plătească un serviciu sau un produs. Asta se întâmplă într-o economie care se prăbușește.
Fabiola Zerpa, o jurnalistă din Venezuela, a scris un articol pentru Bloomberg în care relatează că a schimbat făină de porumb pentru orez, ouă pentru ulei de gătit și a primit în plus o bucată de pâine.
În plus, scrie ea, comercianții acceptă și ei să facă schimb de mărfuri cu clienții. Un kilogram de zahăr este „vândut” pentru un kilogram de făină.
De altfel, pe Facebook au apărut pagini și grupuri dedicate trocului. Se acceptă la schimb orice fel de produse, de la pastă de dinți la loțiuni pentru bebeluși.
Un frizer din zona rurală acceptă yucca (plantă ornamentală), banane sau ouă, iar moto-taximetriștii acceptă plata în țigări.
Zerpa mai scrie că proprietarul restaurantului ei favorit „vinde” o farfurie de burrito, enchilada, tamales și taco pentru câteva pachete de șervețele din hârtie. În plus, un vânzător stradal i-a dat „pe caiet” pui și orez, dar a doua zi trebuia să-i aducă 800.000 de bolivari.
„Asemenea gesturi de încredere erau de neauzit acum câțiva ani. Faptele de caritate sunt de asemenea noi”, mai spune jurnalista.
Pe 20 mai urmează să aibă loc alegeri prezidențiale. Uniunea Europeană, Statele Unite şi o mare parte a Americii Latine au criticat decizia autorităţilor de la Caracas de a convoca anticipat scrutinul, care trebuia în mod normal să aibă loc în decembrie, denunţând o lipsă de transparenţă şi de garanţie pentru alegeri libere.
În acest timp, preşedintele Nicolas Maduro a anunţat majorarea cu 95% a salariului minim, pentru a marca Ziua Internaţională a Muncii, înaintea alegerilor în care va încerca să obţină un nou mandat.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.