În Italia, s-a deschis primul magazin complet automat, controlat de inteligența artificială. Se numește „Prendi&Vai!” și face parte din lanțul de supermarketuri Conad. Este primul magazin din peninsulă care permite clienților să selecteze, să cumpere produse și să plătească fără a trece prin casierie, punând totul direct în geantă, informează Corriere della Sera.
Potrivit sursei citate, în interiorul magazinului sunt senzori care detectează orice mișcare, iar plata cumpărăturilor se face prin debitarea cardurilor electronice.
Magazinul este dotat cu o „tehnologie de vizionare computerizată”, formată din camere care monitorizează întregul perimetru. Astfel, clientul este urmărit de când intră în magazin și până când pleacă, iar produsele sunt identificate cu ajutorul inteligenței artificiale.
Pentru a oferi o a doua verificare, există, de asemenea, senzori pe fiecare raft care detectează modificarea greutății de fiecare dată când un client ia un produs pentru a-l pune în coșul de cumpărături, notează sursa citată.
„Este un supermarket dedicat celor care vor să își facă cumpărăturile rapid, fără să piardă timp la cozi și care ridică nivelul de servicii”, a declarat Massimo Volpe, co-fondator al Retail Hub.
Vezi video AICI
În magazinul din Verona au fost angajate deocamdată șapte persoane care, în loc să treacă codurile de bare la casă, pot ajuta consumatorul în alegerea cumpărăturilor.
Formatul a fost deja testat cu succes la Lisabona și în Brazilia, „unde s-a înregistrat o reducere a furturilor, deoarece toți cei care intră sunt monitorizați și, chiar dacă ascund produse sub haină, toate sunt detectate de rețeaua de camere și de scanerul de ieșire”, explică Volpe.
„Prendi&Vai!” este situat în Via Stella 8, în Verona, și este deschis de luni până duminică, între orele 7.30 și 22.00.
„Este un magazin de cartier, conceput atât pentru un client obișnuit, care folosește în principal aplicația, cât și pentru un client ocazional, care folosește în schimb carduri de plată electronice, fără a fi nevoit să descarce nimic pe telefon”, adaugă Massimo Volpe.
Editor : C.L.B.