Haos în aeroporturi și zboruri oprite la sol după ce aplicațiile Windows nu au mai funcționat. Microsoft a anunțat remedierea problemei

Data actualizării: Data publicării:
Business News - July 9, 2024
Foto: Profimedia Images

Marile companii aeriene americane au ordonat ca zborurile să fie oprite la sol vineri, invocând probleme de comunicații, în timp ce alți transportatori, companii media, bănci și firme de telecomunicații din întreaga lume au raportat, de asemenea, că întreruperi de sistem la Microsoft le perturbau operațiunile, transmite Reuters

Microsoft anunță remedierea problemei

ACTUALIZARE 14:17 Compania Microsoft a anunțat că a fost remediată cauza principală a întreruperii globale a serviciilor sale, dar impactul de securitate cibernetică continuă să afecteze unele aplicații și servicii Office 365.

Aeroporturi afectate în Europa

Aeroportul Gatwick din Londra a spus că este „afectat de problemele globale ale Microsoft” și că pasagerii pot întâmpina întârzieri la check-in și la trecerea prin securitate, potrivit Digi24.

Aeroportul din Berlin din Germania a declarat că se confruntă cu întârzieri la check-in din cauza unei „defecțiuni tehnice”.

Aeroportul Schiphol din Amsterdam a spus că „defecțiunea sistemului global” a afectat „zborurile către și dinspre Schiphol”, iar impactul „acum este în curs de cartografiere”.

KLM Royal Dutch Airlines a spus că întreruperile „fac imposibilă gestionarea zborului”.

Aeroportul din Edinburgh, Scoția, a spus că întreruperile înseamnă „timpii de așteptare sunt mai lungi decât de obicei la aeroport”.

Autoritatea aeroportuară din Spania, AENA, care supraveghează aeroporturile din Madrid, Barcelona și altele din întreaga țară, a declarat că întreruperea „ar putea cauza întârzieri” și că personalul său lucrează pentru a rezolva problemele.

Aeroportul din Praga a spus că problemele au afectat sistemul său global de check-in, întârziind zborurile.

Companiile aeriene cheamă călătorii mai devreme 

ACTUALIZARE 12:40 Wizz Air își sfătuiește clienții să meargă la aeroport cu cel puțin trei ore înainte de zbor, în urma incidentului raportat vineri.

„Sunt așteptate potențiale perturbări din cauza întreruperii continue a sistemului IT global al unei terțe părți. Astăzi, la fel ca toate companiile aeriene, Wizz Air se confruntă cu dificultăți tehnice extreme cauzate de întreruperea sistemelor IT globale ale unei terțe părți. Clienții Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga rețea, serviciile de pe website și aplicațiile mobile fiind temporar indisponibile.

Următoarele servicii online nu sunt disponibile în prezent:

  • Website-ul și aplicația mobilă Wizz Air;
  • Sistemul de rezervare;
  • Sistemul de check-in online și afișarea cărții de îmbarcare;
  • Centrele de contact – rezervări noi și modificări ale celor existente.

În timpul întreruperii serviciilor, este oferit check-inul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate și eventuale proceduri de sănătate sau de siguranță specifice fiecărui aeroport”, a transmis compania.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Ryanair a confirmat, de asemenea, o întrerupere a rețelei companiei aeriene, sfătuind pasagerii să sosească cu cel puțin trei ore înainte de ora de plecare programată.

Air France, transportatorul de pavilion al țării, a declarat că problema IT i-a perturbat operațiunile – deși zborurile deja în aer nu sunt afectate.

Turkish Airlines a spus că întâmpină probleme cu biletele, check-in și rezervări. „Echipele noastre lucrează cu sârguință pentru a rezolva problema”, a spus compania aeriană.

Știrea inițială

American Airlines, Delta Airlines, United Airlines și Allegiant Air au oprit zborurile la mai puțin de o oră după ce Microsoft a declarat că a rezolvat problema întreruperii serviciilor cloud care a afectat mai mulți transportatori low-cost. 

Nu era clar dacă apelul de a împiedica decolarea zborurilor a fost legat de o întrerupere anterioară a serviciilor cloud Microsoft. 

În Australia, mass-media, băncile și companiile de telecomunicații au suferit întreruperi, despre care guvernul a declarat că par a fi legate de o problemă la firma globală de securitate cibernetică Crowdstrike. 

Site-ul Downdetector a arătat întreruperi la mai multe bănci și companii de telecomunicații. 

Când Reuters a contactat serviciul de asistență tehnică al Crowdstrike, acesta a transmis un mesaj telefonic înregistrat în care se spunea că are cunoștință de raportări privind probleme ale sistemului de operare Windows al Microsoft, în legătură cu senzorul Falcon, fără a menționa Australia. 

Nu exista nicio informație care să sugereze că întreruperea a fost un incident de securitate cibernetică, a declarat biroul coordonatorului național al securității cibernetice din Australia, Michelle McGuinness, într-o postare pe X. 

Întreruperile s-au răspândit la nivel global, Spania raportând un „incident informatic” la toate aeroporturile sale, în timp ce Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa după numărul de pasageri, a avertizat pasagerii cu privire la eventualele perturbări care, potrivit acesteia, ar afecta „toate companiile aeriene care operează în Rețea”, însă fără să menționeze de ce natură sunt perturbările. 

Furnizorul de servicii cloud AWS de la Amazon a transmis într-un comunicat că „investighează rapoartele privind problemele de conectivitate la Windows EC2 și la spațiile de lucru din cadrul AWS”. 

Nu era clar dacă toate întreruperile raportate au fost legate de problemele Crowdstrike sau dacă au existat alte probleme la mijloc.

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri