Grupul media american Vice anunță sute de concedieri. „Distribuirea conținutului nostru digital nu mai este profitabilă”

Data publicării:
Media brand "Vice" to be discontinued in Germany
Grupul Vice a fost înființat în 1994. Grupul a reprezentat o nouă generaţie de media online, cu o acoperire şi o abordare originale. Foto: Profimedia Images

Grupul Vice Media a anunţat joi că nu va mai publica pe site şi că reduce câteva sute de locuri de muncă. Destinat unui public tânăr şi cunoscut pentru ştirile sale îndrăzneţe şi conţinutul social, Vice era una dintre stelele în ascensiune ale unei noi generaţii de media online înainte de a intra în faliment în luna mai 2023, informează AFP, preluată de news.ro.

Bruce Dixon, directorul general al grupului, a anunţat o „realiniere strategică”, care „merge mână în mână cu necesitatea de a ne realinia resursele şi de a raţionaliza toate operaţiunile Vice”, într-o notă, ale cărei copii au fost postate online de mai mulţi jurnalişti de la Vice.

„Din păcate, acest lucru înseamnă că vom reduce şi vom elimina câteva sute de posturi”, continua textul.

Dixon a adăugat că „distribuirea conţinutului nostru digital în modul în care o făceam înainte nu mai este profitabilă”.

Pe viitor, compania, care trece la un model de agenţie de producţie, „va căuta să se asocieze cu companii media consacrate pentru a distribui conţinutul [său] digital, inclusiv ştiri, pe platformele lor”, a adăugat el.

Angajaţii afectaţi de disponibilizări vor fi informaţi la începutul săptămânii viitoare.

Aceasta este o cădere dramatică pentru companie, care a fost evaluată în 2017 la 5,7 miliarde de dolari, dar care a ajuns să se declare în faliment în luna mai a anului trecut. În iunie, un grup de creditori format din firmele de investiţii Fortress Investment Group, Soros Fund Management şi Monroe Capital a cumpărat compania pentru 350 de milioane de dolari.

Vice a fost fondată în 1994 ca o revistă canadiană şi a devenit un grup media online. Grupul a reprezentat o nouă generaţie de media online, cu o acoperire şi o abordare originale, despre care experţii îşi imaginau că va revoluţiona sectorul. Însă majoritatea site-urilor nu au realizat niciodată profiturile pe care investitorii le sperau pe o piaţă publicitară dificilă. Încetinirea pieţei de publicitate online, înrăutăţirea situaţiei economice şi înăsprirea condiţiilor de creditare au făcut şi mai dificilă situaţia acestor mijloace tinere de informare în masă.

Editor : M.L.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Timothée Chalamet
Timothée Chalamet oferă „performanța anului” în filmul biografic despre Bob Dylan, spun criticii. Se pronunță...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...