Google Maps a blocat recenziile pentru Golful Mexic, după ce decizia să de a-l eticheta „Golful Americii” pentru utilizatorii din SUA a fost criticată, potrivit BBC.
Gigantul tehnologic a actualizat numele locației miercuri, după ce președintele Donald Trump a ordonat ca acesta să fie schimbat în documentele oficiale ale guvernului.
Făcând clic pe eticheta Golfului în Google Maps, apare acum o notă care spune că „postarea este în prezent dezactivată”. De asemenea, Google pare să fi șters câteva recenzii negative rămase în urma schimbării numelui.
Compania și-a apărat decizia, spunând că „pune în mod regulat protecție în anumite locuri în perioadele în care anticipăm o creștere a comentariilor care sunt în afara subiectului sau nu au legătură cu experiența directă a cuiva cu locul respectiv”.
De asemenea, a evidențiat o postare pe blog din 2023 despre modul în care abordează „conținutul care încalcă politicile”, cum ar fi recenziile false și când dezactivează contribuțiile sau elimina conținut pentru a preveni abuzul de instrumente.
Utilizatorii de pe rețelele sociale susțin că sute de recenzii de o stea au fost eliminate și au acuzat Google de „cenzură”.
Cea mai recentă recenzie rămasă pentru rezultatul locației pe Google Maps pare să fie de acum o lună.
De atunci, criticii au început să posteze evaluări negative, cu o stea, ale aplicației Google Maps în App Store, mai mulți descriind aplicația și etichetele sale că fiind „inexacte”.
Așa-numitul „review-bombing” a devenit o formă populară de protest online la adresa companiilor sau afacerilor care apar în rezultatele Căutării Google sau pe hărți.
În decembrie, Google a eliminat recenziile jignitoare ale unui McDonald’s din Pennsylvania, unde Luigi Mangione – tânărul de 26 de ani acuzat de uciderea șefului United Healthcare Brian Thompson – fusese arestat.
Tactica a fost, de asemenea, implementată pentru a manipula evaluările unei aplicații pe piețele mobile.
În 2020, oamenii au folosit-o pentru a critica propunerea de atunci a președintelui Trump de a interzice TikTok, lăsând sute de recenzii critice pentru aplicația sa de campanie în App Store.
De asemenea, a fost folosită de comercianții GameStop pentru a răspunde aplicațiilor de tranzacționare cu acțiuni, cum ar fi Robinhood, care a introdus restricții de tranzacționare pe fondul tulburărilor pieței din 2021.
Forbes a anunțat, joi, că Google „a admis în mod tacit” că a eliminat recenziile care criticau redenumirea locației din Golf pe Maps.
Într-o postare pe blog de luni, Google a anunțat că utilizatorii din SUA vor vedea pe Hărți „Golful Americii” în loc de Golful Mexic, ca rezultat al unei „politici de lungă durată” de reflectare a schimbărilor de nume actualizată în sursele oficiale ale Guvernului SUA.
Numele va rămâne neschimbat în Mexic, iar restul lumii va vedea „Golful Americii” adăugat lângă numele sau actual între paranteze, a adăugat Google.
La sfârșitul lunii ianuarie, președintele mexican, Claudia Sheinbaum, a scris o scrisoare companiei prin care i-a cerut să nu redenumească Golful.
Președintele Sheinbaum și-a reiterat îngrijorarea joi – sugerând că țara ar putea da în judecată Google pentru schimbarea numelui.
Între timp, Apple a schimbat și numele pentru utilizatorii din SUA ale propriei aplicații Maps.
Actorul din Star Trek George Takei i-a încurajat pe oameni să „raporteze” locația redenumită pe Apple Maps într-o postare către cei 1,1 milioane de urmăritori ai săi de pe BlueSky.
„Vă rugăm să continuați să raportați”, a scris el deasupra unei capturi de ecran a unei postări virale pe X (fostul Twitter) a cuiva care pare să raporteze locația redenumită.
Casă Albă a evidențiat Apple Maps care afișează „Golful Americii” în loc de Golful Mexic într-o postare X de miercuri.
Marile companii din domeniul tehnologiei și directorii lor executivi au fost acuzați că au încercat să „între în grațiile” Administrației Trump prin schimbări controversate de politici.
Meta a anunțat că va renunta la verificatorii de fapte din SUA și unele politici globale de conținut în ianuarie, iar mai târziu s-a alăturat unei mulțimi de firme, inclusiv Google și Amazon, pentru a reduce diversitatea în recrutări.
Editor : Marina Constantinoiu